اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

دستگاه‌های اجرایی برای تخصیص ردیف‌ بودجه تلاش کنند

استاندار همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی مجوزهای لازم را برای دستگاه خود اخذ کنند زیرا اکنون بودجه در مجلس مراحل تصویب را طی می‌کند و باید برای ردیف‌های بودجه مختص استان را جذب کرد.

دستگاه‌های اجرایی برای تخصیص ردیف‌ بودجه تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال نه تنها همدان بلکه همه شهرستان‌ها نیز با مشکل کم‌آبی مواجه هستند، باید از مصارف اضافی جلوگیری شود.

وی خطاب به فرماندار بهار تصریح کرد: با توجه به اینکه همدان از چاه‌های دشت بهار برای تأمین آب استفاده می‌کند، شهرستان بهار ابتدا باید آب سطح شهر خود را تأمین کند و سپس اضافه آب را به همدان انتقال دهد.

استاندار همدان یادآور شد: بخش عظیمی از چاه‌های استان در شهرستان بهار واقع شده که باید با بهره‌برداری بهداشتی از این چاه‌ها ضمن تأمین آب شهرستان بهار به همدان نیز آبرسانی کرد.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال 93 روند تکمیلی خود را در مجلس طی می‌کند، افزود: دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند مجوزهای لازم را برای دستگاه خود اخذ کنند زیرا اکنون بودجه در حال طی روند تصویب است و باید برای ردیف‌های مختص استان بودجه جذب کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، 27 دستگاه اجرایی مبادله موافقت‌نامه‌ها را انجام دادند و 123 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای داریم که مبادله موافقت‌نامه‌ها انجام شده و 17 دستگاه نیز تخصیص مهر ماه خود را در اعتبارات هزینه‌ای گرفته‌اند.

حسن خیریان‌پور با اشاره به 159 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی که در قالب یک‌هزار و 874 پروژه در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها توزیع شده، یادآور شد: یک‌هزار و 810 پروژه معادل 96.5 درصد مبادله موافقت‌نامه انجام شده و 50 پروژه معادل 2.5 درصد به دلایل عدم انطباق با قوانین و مقررات به فرمانداران ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه مبادله موافقت‌نامه 14 پروژه که کمتر از یک درصد است، هنوز مشخص نشده است، افزود: تاکنون 12 درصد اعتبارات تملک دارایی تخصیص و از محل نفت نیز 16.9 درصد تخصیص برای استان ابلاغ شد که اقدامات لازم صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان از ارزیابی سالانه معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور در چگونگی تخصیص اعتبارات عمرانی یادآور شد: در این ارزیابی که ملاک آن تحقق میزان خاتمه پروژه‌ها، کیفیت پروژه، مدت و نحوه اجرا در نظر گرفته می‌شود، سال 90 برای همدان روند خوبی گزارش نشده است.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول