اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی

شناسنامه و کارت ملی شهید شاخص کشوری در اراک رونمایی شد

به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی شناسنامه و کارت ملی احمدرضا عباسی شهید شاخص کشوری در اراک رونمایی شد.

شناسنامه و کارت ملی شهید شاخص کشوری در اراک رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک ظهر امروز در مراسم رونمایی از شناسنامه این شهید در مدرسه شهید حسین فهمیده اراک اظهار داشت: شهید عباسی الگو و سرمشق جوانان و دانش‌آموزان است و جوانان باید از زندگی و سیره این شهید والامقام الگو بگیرند.

سید عطا میرکمالی گفت: مایه بسی خوشحالی و افتخار است که شهید شاخص کشوری از شهدای این استان انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در دوران جنگ تحمیلی با حضور خود در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل نقش موثری در ایستادگی و مقاومت رزمندگان داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک ادامه داد: دانش‌آموزان در کنار سنگر علم و دانش در طول دوران دفاع مقدس شجاعانه و با رشادت کامل در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی کرده و از میهن خود دفاع کردند.

میرکمالی افزود: اگر دانش‌آموزان ما در گذشته در سنگر علم و دانش و جبهه‌های جنگ به مقابله با دشمن پرداختند امروز در جبهه جنگ نرم وظیفه خطیر و مهم‌تری برعهده دارند.

وی تاکید کرد: خون شهدا پشتوانه ایران اسلامی است و این نظام به واسطه جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان است که در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 

ابوالفضل نصیری معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال استان مرکزی نیز با بیان اینکه سازمان ثبت احوال برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، طرح رونمایی نمادین اسناد و شناسنامه شهدا را در دستور کار قرار داده است، گفت: شناسنامه‌های مکانیزه برای تمام شهدای این استان صادر خواهد شد.

به گزارش فارس، شهید احمدرضا عباسی اول شهریور ماه سال 44 هجری شمسی در شهر آستانه از توابع شهرستان شازند به دنیا آمد. احمد، چهره بشاش و قد افراشته، تیزهوش، مومن، با پشتکار، مردم‌دار و خوش برخورد بود وی با صبر و بردباری و با اعتماد به نفس زیاد، مشکلات را حل می‌کرد در خانه با اعضای خانواده بسیار مهربان و برای فامیل و بستگان احترام خاصی قائل بود احمد تحصیلات پایه اول و دوم ابتدایی را در دبیرستان ابن سینا و پایه سوم، چهارم و پنجم ابتدایی را در دبستان نوبنیاد آستانه، مقطع راهنمایی حکیم نظامی و مقطع دبیرستان را در دبیرستان نصرالله عزیزسلطانی (شهید مطهری) شهر آستانه طی کرد و تا لحظه شهادتش که در سال چهارم دبیرستان درس می‌خواند در همانجا ادامه تحصیل داد.

احمد از جمله زبده‌ترین دانش‌آموزان بود که علاقه زیادی به تحصیل علم و دانش داشت، وی جوایزی به عنوان کسب رتبه اول به لحاظ پیشرفت تحصیلی دریافت کرد، احراز رتبه اول کلاس در دو پایه سوم و چهارم ابتدایی و سال‌های دوم و سوم دبیرستان از جمله این موفقیت‌ها به شمار می‌رود.

این شهید در تحصیل بسیار جدی و برنامه محور بود و برنامه‌های درسی خود را به خوبی تنظیم و به موقع اجرا می‌کرد اوقات فراغت وی بیشتر به مطالعه کتاب‌های غیر درسی و انجام فعالیت فرهنگی و هنری می‌گذشت.

به کتاب و کتابخوانی علاقه داشت، علاوه بر عضویت در کتابخانه، مقدار پولی را که به دست می‌آورد صرف خرید کتاب‌های مذهبی می‌کرد.

در کتابخانه اختصاصی شهید 129 جلد کتاب از وی باقی مانده است.

دوران شکوفایی احمد در سن 13 سالگی در سال 1357 قبل از پیروزی انقلاب همزمان با اعتراض مردم در خیابان‌ها بود، به رغم کمی سن در تظاهرات مردم آستانه علیه رژیم پهلوی حضوری جدی داشت و همزمان در برنامه‌های انقلابی مجالس و مساجد آستانه شرکت می‌کرد.

وی در تاریخ 14 آذر 1361 به پایگاه بسیج رفت و برای اعزام به جبهه و حضور در کنار رزمندگان نام نویسی کرد و در تاریخ پنج‌شنبه 18 آذر 1361 جهت آموزش نظامی به پادگان حمزه تهران اعزام شد آنچنان که همرزمان او می‌گویند؛

وی در پادگان حمزه بسیار با نشاط و سرحال بود و با اعتماد به نفس بالا، به طور منظم در کلاس‌های آموزش نظامی شرکت می‌کرد.

این شهید والامقام در تاریخ 20 اسفند 1361 به همراه تیپ قمر بنی‌هاشم، گردان یا زهرا به نزدیکی پاسگاه زید عراق واقع در مرز مشترک ایران و عراق 30 کیلومتری شمال خرمشهر اعزام شد و سپس در ساعت 16:30 روز 7 فروردین 1362 در آغاز سال نو و آغاز فصل بهار و شکوفایی لاله‌ها و گل‌ها هنگام عزیمت به سنگر فرماندهی جهت گفت‌وگو با فرمانده‌اش، مورد اصابت خمپاره دشمن قرار گرفت.

انتهای پیام/87004/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول