اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زرند:

زرند رتبه نخست تولید زعفران ‌کرمان را دارد‌

فرماندار زرند گفت: شهرستان زرند رتبه نخست تولید زعفران در استان کرمان را دارد.

زرند رتبه نخست تولید زعفران ‌کرمان را دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، رضا کرمی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز برداشت محصول زعفران ‌در زرند‌ اظهار داشت: هم اکنون 170 هکتار زمین در منطقه دشتخاک، سربنان و حتکن‌ شهرستان زرند زیر کشت زعفران قرار دارد.

وی متوسط برداشت زعفران در هر هکتار از زمین‌های منطقه را‌ چهار تا پنج کیلوگرم دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود‌ در سال جاری حدود 800 کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان برداشت شود.

سید‌علی امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند نیز اظهار داشت: به دلیل اینکه پیاز زعفران آب کمی نیاز دارد، کشاورزان منطقه از کشت این محصول استقبال چشمگیری داشته‌اند.

وی افزود: طی سال جاری سطح زیر‌کشت زعفران در‌ شهرستان زرند 10 هکتار افزایش داشته است.

امیری میزان اشتغال در فصل برداشت زعفران را در شهرستان زرند 12 هزار نفر روز اعلام کرد و اظهار داشت: برداشت زعفران در مزارع دشتخاک، سربنان و حتکن تا پایان آبان ماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های زعفران‌ منطقه زرند این است که قبل از طلوع آفتاب برداشت می‌شود و در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: بنا به اعلام کارشناسان زعفران برای کاهش اختلالات خونی، تنظیم ضربان قلب، درمان ناراحتی‌های روحی و افسردگی مفید است و تحقیقات اخیر ثابت کرده‌ که زعفران رشد سلول‌های سرطانی کبد و کلیه را مهار می‌کند.

امیری تصریح کرد: عطر خوب زعفران و کیفیت بالای آن در شهرستان زرند به علت برداشت آن قبل از طلوع آفتاب است و هر سال مقداری از این محصول به سایر استان‌ها‌ ارسال می‌شود.

به گزارش فارس، شهرستان زرند با توجه به اقلیم آب و هوایی سردسیری ظرفیت مناسبی برای کشت محصولاتی از جمله زعفران و زرشک دارد.

انتهای پیام/80022/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول