اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دانش مربیان بسترساز شکوفایی ورزشکاران

بدون شک افزایش دانش علمی و فنی مربیان و تخصص بالای آنان در ورزش‌های رزمی، زمینه ظهور رزمی‌کاران با کیفیت و شایسته را فراهم می‌کند.

دانش مربیان بسترساز شکوفایی ورزشکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ورزش‌های رزمی یکی از ورزش‌های پرطرفدار در استان قزوین است که در این سال‌ها همه قشرها از رده‌های سنی پایه گرفته تا نوجوانان و جوانان با شور و شوق فراوان و با علاقه‌مندی زیاد به رشته‌های مختلف آن روی آورده‌اند.

در این بین ورزشکاران زیادی از این استان توانسته‌اند در رشته‌های ورزش‌های رزمی علاوه بر قد علم کردن در مسابقات قهرمانی کشور، در میادین آسیایی و از همه مهم‌تر در میدان بزرگ رقابت‌های قهرمانی جهان برای استان افتخارآفرینی کنند که در این بین نام اکبر کریمی بیش از همه به چشم می‌خورد، ورزشکاری که آخرین مدال ارزشمند خود را در جریان رقابت‌های قهرمانی کیک‌بوکسینگ جهان چندی پیش در کشور ترکیه به دست آورد تا یک عنوان با ارزش دیگر را در ویترین افتخارات ورزشی خود به ثبت برساند.

به طور حتم ورزش‌های رزمی در دل خود سبک‌های مختلف فراوانی دارد که همین امر می‌طلبد ورزشکارانی که در سبک‌های مختلف این رشته ورزشی فعالیت خود را آغاز می‌کنند زیر نظر مربیان با تجربه با مهارتی بهتر و بیشتر پا به عرصه این ورزش بگذارند.

طبق آمارهایی که رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان قزوین اعلام کرده است، بیش از 400 نفر در سبک‌های مختلف رزمی در این استان دارای مدرک مربیگری هستند و به علاقمندان این رشته‌ها آموزش می دهند.

افشین هادی‌چگینی در همین خصوص با اشاره به اینکه این تعداد مربی به ترتیب دارای مدارک مربیگری درجه 2-3 و یک هستند به خبرنگار فارس در قزوین می‌گوید: نزدیک به نیمی از این مربیان دارای مدرک درجه سه هستند که تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره‌های ارتقا، ضمن افزایش دانش علمی و فنی، این نفرات بتوانند مدارک درجه دو و یک خود را به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه هیئت ورزش‌های رزمی استان قزوین به فدراسیون برای برگزاری یک‌دوره مربیگری درجه یک و دو ورزش‌های رزمی به میزبانی قزوین پیشنهاد داده است، عنوان می‌کند: در صورت موافقت فدراسیون امسال شاهد برگزاری این دوره‌ها به میزبانی قزوین خواهیم بود.

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان قزوین میزبانی این دوره‌ها را برای فراهم کردن شرایط لازم ارتقای سطح دانش علمی و فنی مربیان علاقمند به ورزش‌های رزمی در این استان ضروری می‌داند و اضافه می‌کند: بدون شک افزایش سطح دانش مربیان تأثیر مستقیمی در رشد و پیشرفت ورزشکاران خواهد داشت و قطعا  در آینده رزمی‌کاران با تکنیک و با دانشی از استان قزوین به جامعه ورزشی کشورمان تحویل داده خواهد شد.

هادی‌چگینی با اشاره به تلاش این هیئت ورزشی در برگزاری دوره‌های ارتقای سطح فنی و علمی مربیان استان تصریح می‌کند: در راستای این فعالیت‌ها هفته گذشته یک‌دوره کلاس مربیگری درجه سه با حضور 60 تن از علاقمندان به کسب دانش ورزش‌های رزمی در قزوین برگزار شد.

سرمربی تیم پنجاک سیلات استان قزوین هم که شاگردانش ماه گذشته در جریان رقابت‌های قهرمانی کشور با کسب یازده نشان رنگارنگ سکوی سومی را تصاحب کردند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به نقش بالای مربیان ورزش‌های رزمی در این قهرمانی‌ها می‌گوید: بدون شک اگر یک مربی حرفه‌ای باشد و بتواند دستورات و تاکتیک‌های مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن در اختیار شاگردانش قرار دهد، موفقیت برای هر ورزشکاری دور از دسترس نخواهد بود.

سیدعلی غیاث‌الحسینی با اشاره به اینکه دانش یک مربی نقش مهم و تأثیرگذاری در ارتقای کاری یک ورزشکار از خود بر جای خواهد گذاشت، عنوان می‌کند: مربیان ورزش‌های رزمی باید ضمن انجام تمرینات مناسب عملی با شرکت در دوره‌های ارتقای مربیگری دانش علمی و فنی خود را هم متناسب با نیازهای روز ورزش‌های رزمی بالا ببرند تا بتوانند رزمی‌کاران شایسته‌ای را به جامعه این رشته ورزشی در سال‌های آتی تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش‌های رزمی هم نقش مهم و قابل قبولی را در بالا بردن سطح مربیگری سبک‌های رشته‌های مختلف ورزشی می‌تواند از خود بر جای بگذارد، اضافه می‌کند: کلاس‌های ارتقای دانش مربیگری باید به شکلی بهتر و منسجم‌تر در تمام استان‌های کشور برپا شود تا مربیان بتوانند اطلاعات علمی خود را افزایش دهند.

سرمربی تیم پنجاک سیلات استان قزوین استفاده فدراسیون از مدرسان معتبر فدراسیون جهانی را نیز در روند ارتقای کار مربیان ورزش‌های رزمی بسیار با اهمیت دانست و می‌گوید: یقینا با توجه به علم روز دنیا در رشته ورزش‌های رزمی، مدرسان جهانی می‌توانند با منتقل کردن آن به مربیان کشورمان به نوعی تجارب آنان را بالاتر ببرند.

غیاث‌الحسینی برگزاری کلاس‌های مربیگری درجه یک و دو ورزش‌های رزمی در استان قزوین را یکی از اقدامات خوب در این استان دانست و عنوان می‌کند: این کلاس‌ها موجب می‌شود تا مربیان ورزش‌های رزمی بتوانند با جمع کردن اطلاعات مورد نیاز و مناسب، داشته‌های خود را به شکل بهتری در اختیار رزمی‌کاران بگذارند.

وی با اشاره به نقش بالای مربیان در زمینه پرورش استعدادها و کشف ورزشکاران متخصص رزمی‌کار در جامعه تصریح می‌کند: اگر پشتوانه‌سازی مناسب در تیم‌های پایه استان صورت بگیرد و این اتفاق با ارتقای دانش علمی و فنی مربیان خوب قزوینی همراه باشد، بدون شک می‌توان به ظهور رزمی‌کاران شایسته استان در سال‌های آینده امیدوار بود.

انتهای پیام/77004/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول