اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم مطرح کرد

اهتمام جدی دستگاه‌ها به موضوع پدافند غیر عامل

استاندار قم با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل، اهتمام جدی دستگاه‌های استان به این موضوع را خواستار شد.

اهتمام جدی دستگاه‌ها به موضوع پدافند غیر عامل

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم رضا پیریایی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان که با حضور اعضای این شورا و در محل تالار امام رضا(ع) استانداری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: پدافند غیرعامل در یک تعریف کلی به معنای مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری چهار تا 10 آبان به نام هفته پدافند غیر عامل، این هفته را فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت و ضرورت حیاتی مسئله پدافند غیر عامل در جامعه دانست و گفت: اولویت‌ها، ظرفیت‌ها و تهدیدهای استان در مقوله پدافند غیر عامل باید احصاء شود.

استاندار قم با اشاره فرمایش مقام معظم رهبری با عنوان «پدافند غیر عامل، یک اصل برای همیشه» آن را الگوی مدیریتی در همه زمینه‌ها عنوان کرد و افزود: همه دستگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی و تلاش جدی زمینه اجرایی‌ کردن منویات معظم‌له در بحث پدافند غیر عامل را فراهم کنند.

پیریایی با تاکید بر لزوم حفظ و استمرار آمادگی دستگاه‌ها در مقابله با بحران‌های احتمالی، از مدیران دستگاه‌ها خواست تا با تقویت امور مرتبط به پدافند غیر عامل، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

وی با اشاره به اهم وظایف و ماموریت‌های مورد انتظار از دستگاه‌های عضو شورای پدافند غیر عامل استان، اضافه کرد: اگر چه همه اقدامات نیازمند به شناخت هستند، ولی باید با هدف پیشبرد اقدامات عملیاتی، کارهای پژوهشی نیز در دستور کار شورا قرار گیرد.

استاندار قم تشکیل مستمر جلسات شورای پدافند غیر عامل را ضروری خواند و گفت: تلاش در راستای نهادینه کردن فرهنگ و باور پدافند غیر عامل در بین مدیران و مردم هدف مهمی است که این شورا باید در برنامه‌های آتی خود به آن توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول