اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

عاشورا دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه شعار اسلام اذان است، گفت: عاشورا دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است.

عاشورا دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره از مسابقات استانی مدیحه‌سرایی همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال در مجتمع فرهنگی و تفریحی بادله ساری با بیان اینکه همه مردم در خدمت قرآن و اهل‌بیت (ع) باشند، اظهار داشت: با برگزاری مراسم‌ها و مسابقات قرآنی گامی موثر در ایجاد جامعه قرآنی برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از مراحل مهم زندگی را دوران جوانی دانست و گفت: جوانان باید در دوران جوانی به سمت و سوی قرآن سوق بردارند.

علیزاده با اشاره به اینکه قرآن انسان را از مشکلات و کجروی‌ها مصون نگه می‌دارد، بیان داشت: همه‌ مسئولان و حتی مردم باید برای ایجاد جامعه قرآنی گامی موثر بردارند.

وی با بیان اینکه جوانان در جامعه در خطر آسیب‌های اجتماعی هستند، تاکید کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی قرآن خواندن و نهادینه‌کردن قرآن در زندگی روزمره خود است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه معیارهای نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه جامعه قرآنی است، بیان داشت: هدایت مقام معظم رهبری در این جامعه قرآنی نویدبخش یک زندگی قرآنی است.

علیزاده یکی از مفاخر کشور ایران را حضور جوانان قرآنی برشمرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی باید در جهان تقویت شود.

وی مسئله قرآن و ولایت را از مهم‌ترین ارکان جامعه قرآنی عنوان کرد و افزود: اسلام با حضور جوانان قرآنی رشد چشمگیری در جهان به نمایش گذاشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: ساخت جامعه قرآنی به بسیج قرآنی نیازمند است و این موضوع به همت و همبستگی مسئولان و جوانان نیازمند است.

علیزاده هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را آشنایی همه مردم با قرآن و معارف اهل بیت(ع)، شناسایی نخبگان قرآنی و ارتقاع سطح اذان‌گویی و همخوانی قرآن کریم دانست و بیان کرد: حضور جوانان در این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر است.

وی شعار اسلام را اذان دانست و افزود: خواندن اذان و ترویج اذان‌گویی رمز بقاء اسلام در جهان است.

علیزاده اظهار داشت: ایران به علت اسلامی بودن و قرآنی بودن در جهان امروزی سربلند است.

وی یکی از مسائل مهم در ترویج دین اسلام را تبلیغ فرهنگ اذان دانست و گفت: باید در همه کارها رویکرد دینی و انقلابی داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عاشورا را دانشگاه بزرگ انسان‌سازی دانست و اظهار داشت: نیاز افکار جامعه ترویج فرهنگ عاشورا است.

انتهای پیام/86003/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول