اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طالقان:

چرایی قیام عاشورا برای نسل امروز بازگو شود

فرماندار طالقان با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و برگزاری برنامه‌های این ماه تأکید کرد: مبلغان دینی چرایی قیام عاشورا را برای نسل امروز بازگو کنند.

چرایی قیام عاشورا برای نسل امروز بازگو شود

به گزارش خبرگزاری فارس از طالقان، ساسان دلاویز بعد از ظهر امروز در همایش برنامه‌ریزی ایام محرم اظهار داشت: تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز یکی از مهمترین مسائلی است که باید در ماه‌های محرم و صفر بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: نسل امروز را باید با عاشورا و اهداف امام حسین (ع ) از قیام عاشورا آشنا کرده و آنان را بر حفظ این اهداف موظف سازیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز دشمنان اعتقادات مذهبی مسلمانان را مورد هدف قرار داده‌اند، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در این زمینه نیز بیش از هر زمان دیگری موفق عمل کنیم باید حقیقت قیام عاشورا را برای مردم تشریح کرده و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی این مهم را در بین نسل امروز ترویج دهیم.

دلاویز افزود: مسئولان و مردم ایران اسلامی باید امروز بیش از هر زمان دیگری هوشیار باشند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و آنان را مأیوس سازند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید از قیام عاشورا درس‌های بزرگی را فرا گیریم گفت: دشمنان در آن زمان نیز بر علیه دین و اسلام ایستادند و امروز با گذشت قرن‌ها از آن واقعه دشمنان هنوز دست از توطئه‌های خود برنداشته‌اند.

فرماندار طالقان با بیان اینکه دشمن امروز با چهره دیگری قصد ضربه به اعتقادات و مذهب ما را دارد، اعلام کرد: امروز دشمن با نام دین و اسلام کارهایی را می‌کنند که در تاریخ این اقدامات منفور شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اتفاقات و تحولات سوریه ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که تروریست‌ها با نام دین در سوریه کودکان بی‌گناه را می‌کشند و شیعه‌کشی را در برنامه‌های اصلی خود قرار داده‌اند.

فرماندار طالقان وحدت،‌ همدلی و انسجام بیشتر بین مسلمانان را سدی محکم در برابر خواسته‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: امروز دشمن با این اقدامات شوم و غیرانسانی، اتحاد و همدلی مسلمانان را مورد هدف قرار داده است.

دلاویز وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان را یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروزی خواند و گفت: با وحدت و همدلی بیشتر می‌توانیم چرخ‌های مملکت را در تمامی موارد با شتاب بیشتری به چرخش درآوریم تا به سمت تحول و توسعه بیشتر سوق داده شویم.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول