اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

شهرضا پایلوت کشور در زمینه پیشگیری از بیماری دیابت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، شهرستان شهرضا به عنوان پایلوت کشوری در زمینه پیشگیری از بیماری دیابت انتخاب شده است.

شهرضا پایلوت کشور در زمینه پیشگیری از بیماری دیابت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شاهین شیرانی ظهر امروز با بیان این مطلب در مراسم افتتاح بخش خیرساز همودیالیز بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا اظهار کرد: ایجاد امکانات زیرساختی در جهت بهبود وضعیت سلامتی و درمانی اقشار مختلف جامعه از مهم‌ترین وظایف مسئولان است و کمک‌رسانی خیران سلامت نقش بسزایی در تحقق این اصل مهم دارد.

وی ادامه داد: براساس سیاست گذاری‌های انجام گرفته در طول چند سال گذشته شاهد حضور چشم‌گیر خیران در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی کشور هستیم که این موضوع زمینه خودکفایی بسیاری از نقاط را به شکل شایسته مهیا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کم توجهی به بیماری فشار خون آثار مخرب گسترده‌ای را در حوزه سلامت برای جامعه به همراه دارد، بیان کرد: توجه به این بیماری و اتخاذ تدابیر لازم در حوزه سبک زندگی و الگوی تغذیه‌ای از مهم‌ترین ملزومات مقابله با تشدید این معضل در کشور است و از آنجایی که فشار خون بالا زمینه بروز بیماری‌های کلیوی،قلبی و چشمی را ایجاد می‌کند باید از سنین 40 سالگی به بالا به شکل مداوم نسبت به بررسی فشار خون اهتمام داشته باشیم.

وی عنوان کرد: مقوله پیشگیری از مهم‌ترین سیاست‌های بهداشتی کشور در طول سال‌های اخیر بوده و بر همین اساس شهرستان شهرضا به عنوان پایلوت کشوری در زمینه پیشگیری از بروز بیماری دیابت انتخاب شده است.

شیرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نارسایی های نظام سلامت در آمریکا مشکلات فراوانی را برای مردم این کشور به همراه داشته است، ادامه داد: درحال حاضر کشور آمریکا فاقد بیمه تامین درمان است و مردم در صورت ابتلا به بیماری‌های مختلف و عدم توانمندی مالی محکوم به مرگ هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان اصفهان در زمینه امکانات دیالیز در موقعیت مطلوبی قرار گرفته است، افزود: رشد و ارتقای چشمگیر و تحقق اهداف متعالی در حوزه بهداشت و درمان شهرضا مرهون تلاش‌های مجدانه دکتر تنهایی رئیس شبکه بهداشت شهرستان و دکتر حریری رئیس سابق این مجموعه است و انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد حل تمامی مشکلات حوزه‌های بهداشتی و درمانی شهرضا باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کمبود پرستار در سطح بیمارستان‌های شهرضا از مشکلات نظام سلامت این شهرستان به شمار می‌رود، ادامه داد: انتظار داریم براساس مساعدت و تعامل دولت زمینه حل این معضل بزرگ در آینده نزدیک میسر شود.

به گزارش فارس، در این مراسم ساختمان جدید بخش همودیالیز بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا با تجهیز به 10 دستگاه همودیالیز با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال افتتاح شد.

انتهای پیام/63011/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول