اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ملایر خبر داد

بدهی 14 میلیارد تومانی ادارت ملایر به اوقاف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از بدهی 14 میلیارد تومانی ادارت ملایر به اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان خبر داد.

بدهی 14 میلیارد تومانی ادارت ملایر به اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر یکی از شهرستان‌های پیشتاز در سنت حسنه وقف است، اظهار داشت: بزرگترین این موقوفات مربوط به شادروان مرحوم سیف‌الدوله است.

وی از وجود 179 موقوفه در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: 6 موقوفه از این تعداد از سال گذشته به موقوفات ملایر اضافه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به بحث ولایت‌پذیری اشاره کرد و عنوان داشت: پذیرفتن ولایت تنها نباید با زبان باشد باید در عمل نیز این امر دیده شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداخت حق موقوفات ابراز داشت: پرداخت حق موقوفه امری دینی و شرعی است و اگر کسی در ملکی وقفی بدون اینکه حق موقوفه را پرداخت کرده باشد عبادتی انجام دهد آن عبادت پذیرفته نیست.

زین‌العابدینی تصریح کرد: در این راستا مستأجرین حقیقی و حقوقی اعم از ادارات و مالکین شخصی باید نسبت به پرداخت حق موقوفات اقدام کنند.

وی از بدهی 14 میلیارد تومانی ادارات ملایر به اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: در این زمینه ادارات باید نسبت به پرداخت حق موقوفه اقدام کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر یادآور شد: برخی ادارات ملایر نیز نسبت به پرداخت حق موقوفات اقدام کرده که در این راستا جای تقدیر از این ادارات وجود دارد.

وی به خدمات انجام گرفته اداره اوقاف ملایر در هفت ماه امسال اشاره کرد و عنوان داشت: در این مدت از محل درآمد موقوفات و براساس نیت واقف با مجوز و هماهنگی لازم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبلغ 85 میلیون تومان برای یک‌هزار و 614 دانش‌آموز بی‌بضاعت ریر پوشش کمیته امداد کمک هزینه تحصیلی شامل، لوازم‌التحریر و خرید کتاب هزینه شده است.

زین‌العابدینی از پرداخت 120 میلیون تومان هزینه برای تعمیر و تجهیز سه مدرسه نمونه سیفیه و سیفیه 3 و 4 خبر داد و اذعان داشت: همچنین 38 میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی نیز به دانشجویان بی‌بضاعت پرداخت شده است

وی از پرداخت 85 میلیون تومان هزینه به بیماران نیازمند در بخش درمان در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: در راستای نیات واقف اقدامات مهم فرهنگی دیگری انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از پرداخت 74 میلیون تومان در بخش اطعام‌دهی به نیازمندان در این مدت خبر داد و ابراز کرد: مبلغ 23 میلیون تومان نیز صرف هزینه‌های مراسم روضه‌خوانی شده است.

وی از پرداخت 48 میلیون تومان کمک هزینه به حوزه‌‎های علمیه در ملایر در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: هر جا نیازی باشد بر اساس نیت واقف عمل می‌کنیم.

زین‌العابدینی وقف را موجب شکوفایی و پیشرفت در شهرستان برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه پیشنهاد وقف مشارکتی به نهادها و مدیران دستگاه‌ها داده شده که در این زمینه اداره اوقاف و امور خیریه ملایر آمادگی هر نوع همکاری و مشاوره در این زمینه است.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول