به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، این روزها تهیه مواد غذایی به جز بحث قیمتی دیگر دغدغه جدی برای مردم نیست، رشد کمی بازار کالا به حدی است که برای دسترسی به مواد غذایی با کمترین چالش مواجه هستیم.
اما دغدغهای که این روزها بیشتر مطرح است نبود شماره تلفنی است که مشتریان در صورت مشاهده کالای نامناسب بهداشتی موارد را با مسئولان در میان بگذارند.
در سر در مغازهها تبلیغات انواع و اقسام کالاها قابل مشاهده است ولی برای احترام به حقوق مشتری شمارهای برای اعلام تخلفات بهداشتی به چشم نمیخورد.
این مشکل در سطح داروخانههای مازندران نیز به وفور به چشم میخورد.
عدم رعایت قیمت مناسب برای دارو، عرضه دارو بدون نسخه و همین طور عدم قرار دادن دارو در اختیار مشتری از مشکلاتی است که مردم گاهی در داروخانهها با آن مواجه هستند.
نبود شماره تلفنی که مردم مشکلات موجود را اطلاعرسانی کنند برای مردم آزار دهنده است.
اگر مشتری برای خرید کالای با مشکل بهداشتی مواجه شود مردم ارگان و مسئول را پاسخگوی برای شکایات خودشان نمیبینند.
در محل عرضه کالا یا دارو شماره یا آدرسی که مردم و مشتریان مشکلات را به گوش مسئولان برسانند وجود ندارد، اگر شمارهای هم باشد در گوشهای درج میشود که چندان قابل رویت نیست و کمتر مشتری به این شمارهها دسترسی دارد.
بسیاری از مغازهداران نیز از وجود شمارههای غذا و دارو بیاطلاع هستند و در این باره اطلاعی ندارند.
اما مسئول مواد غذایی و لوازم آرایش و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اینباره به خبرنگار فارس گفت: قرار بود که شمارهای چهار رقمی برای اعلام تخلفات بهداشتی از جانب دانشگاه مطرح شود که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که در حال برنامهریزی برای اعلام شمارهای که همه تخلفات مربوط به حوزه بهداشت و درمان را در پوشش قرار دهد هستند.
حسن مکرمی ادامه داد: در حال حاضر شماره 2144428 و 2144439 دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای دریافت تخلفات بهداشتی مربوط به مواد غذایی آماده دریافت گزارشهای مردمی است.
دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حالی اصرار دارد که اعلام کند که این شماره آماده دریافت تخلفات بهداشتی در سطح مازندران است که این شماره در واحدهای صنفی به چشم نمیآید و به جرات میتوان گفت که کمتر فردی از وجود این شماره دانشگاه علوم پزشکی مازندران با خبر است.
انتهای پیام/86004/ح40/ض1002