اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

مباهله حقانیت دین اسلام را ثابت کرد

امام جمعه موقت زنجان گفت: مباهله حقانیت دین اسلام را ثابت کرد.

مباهله حقانیت دین اسلام را ثابت کرد

حجت‌الاسلام سید رضا موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هنگامی که پیامبر گرامی اسلام رسالت خود را آشکار کرد، همه انسان‌ها را دعوت به دین مبین اسلام کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام با نوشتن نامه همه روسای کشورها را به ظهور اسلام ناب آگاه کرد، افزود: حضرت محمد (ص) طی نامه‌ای روسای کشورهای مختلف را به دین اسلام دعوت کرد.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه کشورهای مختلف برای آشنایی با دین مبین اسلام، نخبگان خود را به سوی پیامبر فرستادند، خاطرنشان کرد: برخی از فرمانروایان و سیاستمداران آن روز خود برای شنیدن دعوت پیامبر به نزد پیامبر گرامی اسلام آمدند.

وی ادامه داد: 60 نفر از فرمانروایان، سیاستمداران و نخبگان جوامع مختلف با لباس‌های فاخر و وضعیتی بسیار پرشکوه وارد مدینه شدند.

موسوی با بیان اینکه چنین صحنه‌ای را پیامبر با سردی جواب داد، افزود: پس از ورود این افراد به مدینه پیامبر درخواست خود را مبنی بر اسلام آوردن آنها مطرح کرد و گفت هر کسی که اسلام را به عنوان دین خود برگزیند آخرت خود را تضمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بحث‌های مختلف بین پیامبر گرامی اسلامی و روسای کشورهای مختلف پیامبر دو پیشنهاد قبول اسلام یا قبول مباهله را مطرح کردند.

این مسئول با بیان اینکه برای مباهله دو نفر در مقابل یکدیگر قرار گرفته و برای کسی که حق نیست درخواست عذاب می‌کنند، افزود: پیامبر گرامی اسلام با توجه به حقانیت دینش روسای قبایل مختلف را به مباهله فراخواند.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام روز مباهله به میدان آمد و هنگام ورود آن حضرت برای مباهله آیه تطهیر بر وی نازل شد.

موسوی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلامی حضرت علی (ع)، حسین (ع)، حسن(ع) و فاطمه زهرا (س) را در عبای خود گرفت و آیه تطیهر را قرائت کرد.

وی گفت: این حرکت پیامبر گرامی اسلام موجب ترس و وحشت سران قبایل مختلف قرار گرفت و این امر موجب عقب‌نشینی آنها شد.

امام جمعه موقت زنجان مباهله را یکی از معجزات پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد و افزود: قرآن و روز مباهله از معجزات پیامبر گرامی اسلام محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت تبیین مباهله در جامعه تاکید کرد و گفت: نسبت به بررسی ابعاد مختلف این معجزه پیامبر گرامی اسلام کوتاهی شده است.

انتهای پیام/73003/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول