اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

ایستادگی در برابر دشمن از درس‌های بزرگ واقعه مباهله است

امام جمعه شاهین‌دژ یکی از درس‌های بزرگ واقعه مباهله پیامبر(ص) را ایستادگی در برابر دشمن برای وادار کردن به عقب‌نشینی عنوان کرد.

ایستادگی در برابر دشمن از درس‌های بزرگ واقعه مباهله است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 24 ذی‌الحجه روز مباهله پیامبر اسلام(ص) با ساکنان مسیحی نجران است که مرور این واقعه درس‌های بزرگی برای نسل‌های امروز امت‌های اسلامی به همراه دارد.

وی با اشاره به شرح کاملی از واقعه مباهله، تصریح کرد: روز بیست و چهارم ذی‌الحجه سال دهم هجری قمری پیامبر(ص) طی نامه‌ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کردند و چون مردم نجران حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند، پیامبر آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کردند.

باقری ادامه داد: با توجه به حقانیت ادعای پیامبر اکرم(ص) و حضور ایشان به همراه اهل بیت خود برای امر مباهله(نفرین کردن کسی در حق دیگری)، اهالی نجران بر حقیقت ایشان پی برده و از مباهله خودداری کردند.

وی بر لزوم توجه به درس‌ها و دستاوردهای این واقعه بزرگ اشاره و یکی از درس‌های بزرگ واقعه مباهله را ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان عنوان کرد و افزود: ایستادگی در برابر دشمنان آنان را بر باطل بودن خود آگاه ساخته و در نهایت منجر به عقب‌نشینی آنها خواهد شد.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به اینکه پیشنهاد مباهله را کسی می‌دهد که بر حقانیت خود ایمان داشته باشد، گفت: در این واقعه نیز پیشنهاد مباهله از سوی پیامبر اکرم(ص) داده شده بود که این مسئله خود حقانیت ایشان را در ادعای خود اثبات می‌کرد.

باقری همچنین با اشاره به نزول آیه پنجم سوره آل عمران، به عنوان آیه مباهله در پاسخ به رفتار کسانی که حضرت عیسی(ع) را مورد پرستش قرار داده و از ایشان به عنوان فرزند خداوند یاد می‌کردند، تصریح کرد: در این آیه علاوه بر اثبات مقام نبوت و رسالت پیامبر گرامی اسلام و نه خدا بودن ایشان، بر مخلوق بودن حضرت عیسی(ع) نیز اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه تفسیر و مفهوم این آیه حقایق بسیاری را بر همگان وارد کرد، ادامه داد: این آیه با توجه به وجود الفاظ «ابناءنا و نساءنا» بیانگر این مسئله مهم نیز است که زن و مرد در مسئله دین و دیانت هم‌ردیف با هم قرار دارند و زنان در مسائل دینی از مردان متمایز نیستند.

باقری خاطرنشان کرد: با این واقعه حقانیت اسلام و اهل بیت پیامبراکرم(ص) بر همگان آشکار شد و این حقانیت تا قیامت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول