اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

روز مباهله حقانیت اهل بیت پیامبر را به جهانیان ثابت کرد

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: روز مباهله حقانیت اسلام و اهل بیت پیامبر را به جهانیان ثابت کرد.

روز مباهله حقانیت اهل بیت پیامبر را به جهانیان ثابت کرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: آمریکائیان همواره دشمن تراز اول ایرانی‌ها بوده‌اند و نفرتی که ایرانیان از آنها دارند تا ابد ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیست و چهارم ذی‌الحجه مشهور به روز مباهله در تاریخ اسلام است، به تعریف کلی از آن پرداخت و گفت: زمانى که دو یا چند نفر بر سر مسئله‌اى اختلاف نظر داشته باشند و هیچ کدام حاضر نباشند نظریه طرف مقابل را بپذیرند، در یک جا جمع شده و پس از تضرع به درگاه الهی، از خداوند مى‌خواهند که آن کس را که بر باطل است رسوا کرده و مورد لعن و مجازات خویش قرار دهد.

روز مباهله حقانیت اسلام را به جهانیان ثابت کرد

باقری با اشاره به وقایع این روز میان پیامبر اکرم(ص) و یهودیان نصرانی، تصریح کرد: زمانی که رسول گرامی اسلام خواستار ایمان آوردن این یهودیان به دین اسلام شدند و عده‌ای از آنان از پذیرش دین اسلام روی گردان شدند، این امر میان پیامبر اکرم(ص) و یهودیان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه حاضر شدن پیامبر اکرم(ص) به همراه اهل بیت خود برای مباهله نشان از حقانیت ادعای ایشان در دین الهی اسلام داشت، گفت: یهودیان با دیدن این صحنه از مباهله روی‌گردان شده و عقب‌نشینی کردند.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره این واقعه، روز مباهله را روز اثبات حقانیت اهل بیت پیامبر اکرم(ص) و عزت اسلام و مسلمین عنوان کرد و گفت: این حقانیت اسلام تا روز قیامت نیز ادامه خواهد داشت.

وی معرفی اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، جانشینی حضرت امیرالمومنین(ع)، حفاظت از آبرو و شخصیت زن در اجتماع و معرفی حضرت زهرا(س) به عنوان تنها زن که از اهل بیت محسوب می‌شوند از دیگر آثار روز مباهله عنوان کرد و بیداری اسلامی اتفاق افتاده در بسیاری از ممالک کنونی را نیز از آثار همین اثبات حقانیت اسلام دانست.

باقری در ادامه به افشاگری امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی اتباع آمریکایی در ایران اشاره کرد و گفت: این همان بحثی است که امروزه در افغانستان مطرح می‌شود که لزوم هوشیاری افغانی‌ها را نیز می‌طلبد.

امام جمعه شاهین‌دژ پذیرش کاپیتولاسیون را معادل غلام حلقه به گوش شدن ایرانی‌ها در برابر آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: با هوشیاری رهبر کبیر انقلاب این توطئه آمریکائیان نیز با شکست مواجه شد و تا به امروز آمریکائیان منفورترین چهره در چشم ایرانیان هستند و این نفرتی که به سبب اعمال توطئه‌گرانه آنها در اذهان ایرانیان شکل گرفته است را تا ابد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/61006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول