اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان کرد

اهمیت مباهله از زبان نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در آستانه روز مباهله به بیان اهمیت این روز نزد مسلمانان پرداخت.

اهمیت مباهله از زبان نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش طلاب روحانی در مرکز قائمیه اصفهان که به همت مؤسسه سلاله وابسته به مؤسسه خیریه آلاء برگزار شد با اشاره به برگزاری این همایش در آستانه عید غدیر و روز مباهله در بیان اهمیت مباهله، اظهار کرد: آیات 59 تا 61 سوره آل عمران پیرامون مباهله با مسیحیان نجران نازل شده است.

وی با بیان اینکه این آیات پس از اتمام حجت با مسیحیان نجران و پذیرفتن پیامبر اسلام به عنوان پیامبری که در انجیل آمده، نازل شده است، افزود: پس از اینکه پیامبر اسلام(ص) و مسیحیان بر سر اینکه حضرت عیسی(ص) فرزند خدا هست یا نه خداوند مباهله را پیشنهاد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: خداوند در این آیه پیشنهاد داد که هر گروه فرزندان، زنان و عزیزترین کشان خود را برای مباهله آورند که مطابق این آیه پیامبر، حسنین را به عنوان فرزندان، فاطمه زهرا را به عنوان زنان و امام علی (ع) را به عنوان عزیزترین فرد به پیامبر انتخاب شد.

وی در پاسخ به شبهه‌ای که در زمان بنی‌عباس مطرح می‌شد مبنی بر اینکه بنی‌عباس اهل‌بیت را فرزندان پیامبر نمی‌دانستند بلکه نوادگان ابوطالب و عمو پیامبر، ابراز کرد: یکی از پاسخ‌های این شبهه این بود که در آیه مباهله خداوند حسنین را فرزندان پیامبر دانسته است.

آیت‌الله مهدوی در بیان پاسخ دیگری که امام موسی کاظم (ع) به این شبهه کردند، اذعان داشت: زمانی که به امام(ع) از هارون پرسیدند که آیا حاضری دخترت را همسر پیامبر(ص) کنی هارون با افتخار جواب بله داد اما امام(ع) فرمودند که من نمی‌توانم چنین کاری کنم چرا که دختر من فرزند پیامبر(ص) بوده و به ایشان محرم است.

وی با تأکید بر اینکه مؤسسه سلاله بر اساس اینکه با حفظ شئون طلاب سادات به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود تأسیس شده است، اشاره کرد: در این مدت این مؤسسه قسمت‌های مختلفی داشته که کلاس‌های آموزشی متعدد تربیتی و مشاوره‌ای را برای طلاب علویه برگزار کرده است و مشکلات حدود 700 نفر از طلاب علویه را رسیدگی کرده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ‌گاه فعالیت‌های این مؤسسه رسانه‌ای نشده تا عزتمندی به مشکلات طلاب علویه رسیدگی شود، افزود: خرسندیم که قدمی در راه برطرف کردن مشکلات طلاب سادات برداشته‌شده است و با اینکه قدم‌ها کوچک بوده اما تأثیرات خوبی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات را نباید تنها مشکلات مادی دانست بلکه برطرف کردن مشکلات فکری و مشورت دادن و تأمین فکر ارزشمندتر از کمک‌های مادی است، گفت: اگرچه این‌گونه کمک‌ها قابل رویت نیست و کمبودها در بعد فکری و مالی زیاد است اما امیدواریم قدم‌های موثر تری در این زمینه بر داشته شود.

انتهای پیام/63023/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول