اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

دوری برخی جوانان از مسجد قابل قبول نیست

یک استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: دوری برخی جوانان از مسجد و محراب قابل قبول نیست که باید بیش از پیش به علمای دین مراجعه کنند.

دوری برخی جوانان از مسجد قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونکنار، حجت‌الاسلام سید حسین ابراهیمیان پیش از ظهر امروز در دیدار با فعالان مذهبی شهرستان اظهار داشت: عوامل مختلفی از جمله عوامل درونی و بیرونی برای هدایت و تعالی بشر نقش دارند و یکی از این راه‌ها در زمان غیبت امام عصر(عج) وجود نائبان‌شان بوده که همان عالمان دینی و معلمان اخلاق هستند.

وی عقل، وجدان، فطرت و عاطفه را از جمله عوامل درونی هدایت برشمرد و بیان داشت: اگر ما درست دقت کنیم آنچه در جامعه ما و مشکلات موجود شاهد آن هستیم این است که جوانان ما آن‌گونه که به‌دنبال طبیب جسم خود هستند دنبال طبیب جان خود که همانا علما و معلمان اخلاق بودند، نیستند و همین امر سبب بیراهه رفتن جوانان، دوری از مسجد، محراب و گمراهی شده است.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه ادامه داد: انبیای الهی که انسان‌های برگزیده‌ای هستند لیاقت و شایستگی آن را پیدا کردند که همانند دستگاه گیرنده‌ای حقایق را از عالم غیب به عالم شهود منتقل کنند و در اختیار انسان‌ها قرار دهند تا به سعادت دست یابند.

ابراهیمیان افزود: از جمله دیگر عوامل هدایت مردم کتب الهی و در راس آنها قرآن کریم است که شامل بخش اخلاقیات و اصول ارزشی و احکام شرعی بوده و این کتاب هدایت است تا انسان را به سعادت و تعالی رهنمون شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در عصر غیبت علمای دینی مشعل‌داران و یکی از عوامل مهم هدایت مردم هستند.

انتهای پیام/86022/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول