اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش تأکید کرد

نارضایتی کشاورزان از افزایش نرخ آب‌بهای آبپخش

امام جمعه آبپخش بر نارضایتی کشاورزان از افزایش نرخ آب‌بها تأکید کرد.

نارضایتی کشاورزان از افزایش نرخ آب‌بهای آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام خداداد رضایی شامگاه سه‌شنبه در نشست با کشاورزان منطقه آبپخش اظهار داشت: مدیریت منابع آبی موضوع مهمی است که در صنعت کشاورزی باید به جدیت به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: آبیاری نخیلات در برخی از فصول سال از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولان امر باید به شکلی برنامه‌ریزی کنند که خدمات آبیاری در ایامی که از نظر کشاورزان و بهره‌برداران منابع آبی از اهمیت بالاتری برخوردار است به ایشان ارائه شود.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: بر اساس درخواست‌های کشاورزان از ابتدای مهرماه تا پایان آبان‌ماه، فرصتی طلایی به‌منظور آبیاری دور پس از برداشت محصول نخیلات است و اگر خدمات آبیاری در این زمان انجام شود، تاثیر بسیار خوبی بر تولید محصول کشاورزان خواهد داشت.

رضایی بیان داشت: در روزهای گذشته کشاورزان منطقه آبپخش با مشکل آب کشاورزی مواجه بوده‌اند و بر اساس مراجعات صورت گرفته میزان آبی که به‌منظور آبیاری نخیلات در اختیار ایشان قرار گرفته با توجه به وضعیت منطقه پاسخگوی نیاز کشاورزان نیست.

وی اضافه کرد: افزایش حق‌آبه و سهمیه آب نخیلات آبپخش از مسائلی است که انتظار داریم مدیران شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در برهه زمانی کنونی در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند و از این طریق به کشاورزان منطقه کمک کنند.

این مسئول اذعان داشت: نارضایتی مردم از خدمات اداره آبیاری آبپخش نیز از موضوعاتی است که در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم و عموم کشاورزان آبپخش از وضعیت خدمات و پاسخگویی مسئولان این اداره ناراضی و گله‌مند هستند.

امام جمعه آبپخش عنوان کرد: بی‌توجهی مسئولان این اداره به کشاورزان و باغداران منطقه آبپخش از مسائلی است که شاهد هستیم و به‌طور مثال در نشست هم‌اندیشی کشاورزان که هفته گذشته شاهد برگزاری آن بودیم، هیچ یک از مسئولان این اداره حضور نیافتند.

رضایی با اشاره به اعتراض مکرر کشاورزان به نرخ آب بهای نخیلات آبپخش در سال جاری، اظهار داشت: نرخ آب‌بهای نخیلات منطقه آبپخش در سال جاری از مسائلی است که کشاورزان به آن اعتراض دارند و خواهان تجدید نظر مسئولان در قبال این موضوع هستند.

وی یادآور شد: کشاورزان اعتقاد دارند که نرخ آب‌بهای نخیلات در هر سال زراعی توسط مسئولان آب منطقه‌ای استان تعیین می‌شود و مسئولان این سازمان قادر به بازنگری و کاهش مبلغ آب‌بهای نخیلات کشاورزان هستند.

انتهای پیام/2452/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول