اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک صادرات استان اصفهان:

اجرای صحیح قانون در اجرای سیاست‌های بانکداری ضروری است

مدیر شعب بانک‌های صادرات استان اصفهان گفت: اجرای صحیح قانون در اجرای سیاست‌های درست بانکداری لازم و ضروری است.

اجرای صحیح قانون در اجرای سیاست‌های بانکداری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، مسعود بهرامی امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد ثروت در جامعه از طریق بورس کالا و بانکداری صورت می‌گیرد و بانک‌ها هم بخشی از چرخه تولید سرمایه و پول در کشور هستند که با اجرای صحیح قانون کار برای آن‌ها هم آسان‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما بانک کم نیست، اظهار کرد: به علت برخی سخت‌گیری‌ها در زمینه بانکداری به ویژه تحریم‌ها متأسفانه در کشور ما به خوبی از بانک استفاده نشده است.

بهرامی تأکید کرد: اکنون در بانک صادرات ایران به دنبال ایجاد زمینه‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی هستیم و اعتبارات سیستم بانکی می‌تواند اهرم‌های مالی شرکت‌ها را افزایش دهد و به جای اینکه این شرکت‌ها با صد درصد توان در این زمینه کار کنند، بخشی از راندمانشان را به اعتمادی که به بانک‌ها پیدا می‌کنند، بسپارند.

مدیر شعب بانک صادرات استان اصفهان تصریح کرد: بانک صادرات در پایه‌ریزی 80 درصد شرکت‌های صنعتی نقش داشته و اکنون نیز در این زمینه به صورت فعال کار می‌کند.

وی افزود: فعالیت‌های بانکی به نیابت از سپرده‌گذاران انجام می‌گیرد و این سپرده‌ها باید در بخش‌هایی هزینه شدن که نسبت به بازگشت سپرده‌ها اطمینان داشته باشیم.

بهرامی با بیان اینکه در شرایط کنونی نقدینگی در کشور زیاد است، ولی صنایع کمبود نقدینگی دارند، یادآور شد: اگر پول در جامعه به درستی گردش یابد و در زمان و مکان خودش هزینه شود تا 7 برابر نیز می‌تواند ارزش افزوده داشته باشد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از پرداخت بانک‌ها و عدم بازگشت آن‌ها باعث شده تا رونق اقتصادی صورت نگیرد.

مدیر شعب بانک صادرات استان اصفهان اذعان داشت: براساس اعلام بانک مرکزی تاکنون به طور میانگین حدود 20 درصد از تسهیلات پرداخت‌شده بانکی در سراسر کشور بازنگشته که نرخ آن در بانک صادرات حدود 12 درصد است.

بهرامی با اشاره به کم شدن سپرده اعتبارات اسنادی، عنوان کرد: پیش از این مبلغ این سپرده 130 درصد مبلغ اعتباری بود که بر اساس دستورالعمل جدید این میران به 30 درصد رسیده و امیدواریم با رفع تحریم‌ها از بانک‌های ایرانی ، اعتماد فروشندگان خارجی به بانک‌ها بیشتر شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر یک سیاست رفتاری در بانک صادرات نهادینه‌شده و آن هم اینکه از نظر کارکنان بانک ، وام‌گیرنده یک نیازمند نیست، بلکه یک یاری‌رسان است که با دریافت تسهیلات سود به بانک پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بانک صادرات استان اصفهان مدعی است بیش از نیمی از اعتبارات اسنادی استان را پرداخت کرده است.

انتهای پیام/2301/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول