اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد

استفاده 17 هزار نفر از منابع قرض‎الحسنه بانکی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: 17 هزار نفر سال گذشته در استان تهران از منابع قرض‎الحسنه بانکی، منابع کمیته امداد و کاریابی استفاده کردند.

استفاده 17 هزار نفر از منابع قرض‎الحسنه بانکی

تبارک سبحانی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: سال گذشته در استان تهران دومین دستگاهی بودیم که توانستیم 50 درصد مازاد بر سهمیه‎ای که برای خوداشتغالی در نظر گرفته شده بود، فعالیت انجام دهیم.

وی تصریح کرد: 17 هزار نفر سال گذشته در استان تهران از منابع قرض‎الحسنه بانکی، منابع کمیته امداد و کاریابی استفاده کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران ادامه داد: در این زمینه، سعی شد تا بیشتر وام پرداخت نشود ولی با ارتباط با کارفرما، کار دائم در اختیار مددجویان قرار داده‎ایم.

سبحانی با بیان اینکه شش هزار نفر را به صورت کاریابی مشغول به کار کردیم، اضافه کرد: 53 هزار خانوار و 103 هزار نفر جمعیت مستمری‎بگیر کمیته امداد استان تهران است.

وی تصریح کرد: تقریباً به همین تعداد مددجوی موردی داریم که در ابتدای سال نو، بن‎های پوشاک به آنها تعلق می گیرد و در ابتدای سال جدید تحصیلی، لوازم‎التحریر و ... به آنها اختصاص یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: 30 درصد وام‎های اشتغال به افراد نیازمند غیر زیرپوشش داده می‎شود؛ چون وام‎های کمیته امداد با کارمزد چهار درصد است و وام‎هایی که از منابع خود کمیته امداد داده می‎شود، بدون کارمزد اختصاص می یابد.

سبحانی ادامه داد: کمک‎های جهیزیه، طرح اکرام ایتام که 100 درصد مردمی است و مردم یک یا چند کودک را مانند فرزندان خود زیرپوشش قرار می‎دهند، در تهران انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر این کمک‎ها نبود، کمک‎های بخش دولتی کفاف این کودکان را نمی‎داد؛ 60 درصد نیازهای کودکان از همین محل تأمین می‎شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران اضافه کرد: سرانه هر یتیم در استان تهران، بالای 70 هزار تومان است و سرانه سادات از همه بیشتر است؛ چون اقبال عمومی برای تحت تکفل قرار دادن این کودکان بیشتر است.

سبحانی اظهار کرد: شهرستان پردیس هم 520 خانوار یا یک هزار و 100 مددجوی مستمری‎بگیر دارد؛ همین مقدار هم کمک‎های موردی داریم و هزار خانوار موردی و مستمری‎بگیر در این شهرستان زیرپوشش قرار دارند.

انتهای پیام/2568/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول