اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

دستگاه‌های اجرایی اصفهان همگرایی بیشتری داشته باشند

استاندار اصفهان، خواستار معاضدت و همگرایی بیشتر دستگاه‌های استان اصفهان شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی از خنثی‌سازی همدیگر دوری کنند.

دستگاه‌های اجرایی اصفهان همگرایی بیشتری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان اصفهان در مورد برخی از مصوبات جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ثبت وقایع حیاتی به نظر می‌رسد که هر 6 ماه یک بار برگزاری چنین جلسه‌ای در استانداری ضروری باشد.

وی به حضور برخی از دستگاه‌های اجرایی در این شورای هماهنگی اشاره کرد و افزود: حضور برخی از دستگا‌ه‌های تأثیرگذار در امر تصمیم‌گیری لازم و ضروری است و برای برخی از دستگاه‌ها می‌توان به جای تلف کردن وقت در این جلسات فقط به ارسال بخش‌نامه‌های اجرایی اکتفا کرد.

استاندار اصفهان همچنین در موافقت با اجرایی شدن ثبت ولادت در بیمارستان‌های غیرتخصصی که زایمان هم انجام می‌دهند، تصریح کرد: اعتباری به ثبت احوال تخصیص پیدا می‌کند تا بتواند در صورت امکان نیروی انسانی لازم را به مجموعه اضافه کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید رفتار صادقانه با مردم است، گفت: تجلی این رفتار صادقانه در ارائه اطلاعات شفاف مردم به مسئولان و بالعکس است و باید این اطلاعات دقیق، صحیح و گزینه سنجی نشده باشد.

زرگرپور بیان کرد: برای رسیدن به چنین اهدافی دستگاه‌های استان باید باهم معاضدت و همگرایی بیشتری داشته و از خنثی‌سازی همدیگر دوری کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نیازهای یکدیگر در امور مشترک را بر طرف کنند، گفت: هر چند تا کنون بین دستگاه‌های استان مشکلی وجود نداشته است اما در این دوره انتظار هم‌افزایی و معاضدت بیشتری را برای افزایش کارایی ادارات داریم به نحوی که مردم از این معاضدت‌ها احساس نشاط کنند.

استاندار اصفهان همچنین به مسائل راهبردی جمعیت به عنوان یک مؤلفه قدرت اشاره کرد و اذعان داشت: سیاست کلی کنترل جمعیت باید تغییر کند، چنانکه ما شاهد افزایش جمعیت در آینده باشیم.

وی ادامه داد: اگر بحث سیاست جمعیتی را پیگیری کنیم، موظف هستیم به نحوی با این الگو برای رسیدن به این مهم تلاش و برنامه‌ریزی کنیم.

زرگرپور، ثبت وقایع را یکی از وظایف اصلی حاکمیتی دانست و متذکر شد: نمی‌توان ثبت وقایع حیاتی که از جمله موارد مهم برنامه‌ریزی‌های کلان کشور است را برون‌سپاری کرد، بلکه باید خود دستگاه‌های مربوطه انجام دهند.

وی تأکید کرد: ثبت احوال و ثبت اسناد دو دستگاه بسیار مهمی هستند که در دولت نیز از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

استاندار اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم اصفهان جزء تراز اول‌های کشوری باشد باید تلاش کرد که رتبه‌های این استان را به سمت رتبه یک شدن سوق داد.

وی به مکانیزه  شدن سیستم‌های ثبت احوال و ثبت اسناد اشاره کرد و ابراز داشت: ذهنیت گذشته از پرونده‌ای خاکی در جای نمور از اداراتی همچون ثبت احوال و بایگانی‌های ثبت اسناد امروزه جای خود به آرشیوهای الکترونیکی و یک سیستم پیشرفته و به‌روز داده است.

زرگرپور اظهار امیدواری کرد که با ارائه خدمات در خصوص ولادت و فوت دیگر مراجعه‌کننده‌ای به ثبت احوال مراجعه نکند.

وی خواستار آن شد تا تکمیل صدور شناسنامه‌های الکترونیکی در اصفهان زمانی توسط ثبت احوال مشخص شود تا در این فرصت اعلام‌شده اصفهان به این مهم دست‌یافته و جشن شناسنامه مکانیزه را در استان برگزار کنند.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول