اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کلید استانداری آذربایجان‌شرقی گم شده است

«دکتر» کلید «استانداری آذربایجان‌شرقی» را در چاه نینداز

بی‌شک مردم آذربایجان شرقی بیش از دو ماه است که روزهای یکشنبه و چهارشنبه گوش به زنگ بوده‌اند تا ببینند دولت دکتر روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد.

«دکتر» کلید «استانداری آذربایجان‌شرقی» را در چاه نینداز

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید انتظار می‌رفت همانگونه که دکتر روحانی در معرفی اعضای کابینه خود به مجلس شورای اسلامی رکورد شکست، این رویه را در معرفی استانداران نیز شاهد باشیم.

ولی متأسفانه این روند در انتخاب استانداران کاملاً برخلاف گفته‌ها و وعده‌های داده شده از سوی دولت تدبیر و امید بود.

از همین روی تأخیر بوجود آمده در معرفی تیم اجرایی استان‌ها به ویژه در مورد استان آذربایجان‌شرقی اگر طی روزهای آتی و در سریع‌ترین زمان ممکن عملی نشود، تبدیل به یک موضوع بسیار حساس شده، فرسایش و واکنش افکار عمومی را به‌دنبال خواهد داشت و آسیب‌های قابل توجهی را نیز بر سر راه توسعه و آبادانی استان آذربایجان شرقی بر جای خواهد گذاشت.

یکی از اثرات منفی که این تأخیر می‌تواند داشته باشد تعلل در اجرایی شدن برنامه‌های دولت یازدهم و تغییر فضای کشور است. همچنین این تأخیر در تغییرات باعث شده است تا برخی مدیران که تا قبل از دولت یازدهم ساعات زیادی را با جدیت کار می‌کردند، اکنون با علم به جابجایی خود انگیزه کافی برای مدیریت ندارند.

با این نگاه مطالبه اصلی مردم و نخبگان استان آذربایجان‌شرقی از دولت تدبیر و امید این است که در معرفی استاندار کارآمد و هماهنگ با برنامه‌های دولت تسریع شود تا به واسطه آن کار و تلاش بیشتر در سازمان‌ها و بخش‌های دیگر مدیریت استان شکل گیرد.

همچنین تأخیر در معرفی استاندار جدید و همچنین تغییرات احتمالی در برخی ادارات آذربایجان‌شرقی موجب شده است که عملاً تصمیم‌گیری‌ها به صورت روزانه انجام شوند و روند توسعه‌ای و برنامه‌ریزی بلند مدت با چالش‌های جدی مواجه شود.

با این حال بعد از مطرح شدن اسامی گزینه‌های مختلف برای تصدی پست استانداری آذربایجان شرقی که هر کدام از آنها به دلایل متعدد و یا با گرفتن مسئولیت‌های دیگر در بدنه دولت به کنار رفته‌اند، اما بر اساس شنیده‌ها جدی‌ترین گزینه برای این پست مدیریت حساس در استان اسماعیل جبارزاده است!

اسماعیل جبارزاده متولد 1339 در شهرستان خوی از توابع استان آذربایجان‌غربی است. او نیز مثل بسیاری دیگر از مدیران ارشد استان در لشکر همیشه سرافراز عاشورا سابقه فعالیت دارد و مسئول بهداری لشکر عاشورا بوده است.

وی از دوره چهارم تا دوره هفتم در چهار دوره متوالی به عنوان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی حضور داشته که در دوره ششم به عضویت هیئت رئیسه مجلس نیز درآمده است.

تمام گزینه‌ها همچنان مطرح است

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام گزینه‌هایی که از فیلتر وزارت کشور و نمایندگان استان گذشته‌اند همچنان بخت سکانداری آذربایجان‌شرقی را دارا هستند.

الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز درباره پیش‌بینی زمان اعلام گزینه انتخاب شده برای این سمت گفت: رایزنی با دولت و مشخصا وزارت کشور از طریق نمایندگان و رئیس مجمع ادامه دارد تا هر چه سریع‌تر تکلیف استانداری آذربایجان‌شرقی از سوی دولت تدبیر و امید مشخص شود.

وی به جایگاه و موقعیت آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: بلاتکلیفی و مشخص نشدن نماینده ارشد قوه مجریه در این استان به مصلحت نه تنها آذربایجان‌شرقی بلکه کشور نیست.

دهقانی توقع و انتظارات مردم آذربایجان شرقی از دولت یازدهم را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم استان انتظار داشتند تا دولت یازدهم نخستین گام خود را در روند تغییرات در آذربایجان شرقی محکم‌تر برداشته و با انتخاب فردی شایسته، متخصص و فراتر از همه مدیر سیر حرکت و تحول در استان را در اسرع وقت شتاب بخشد.

به هرحال مردم آذربایجان شرقی بیش از دو ماه است که روزهای یکشنبه و چهارشنبه گوش به زنگ بوده‌اند تا ببینند دولت دکتر روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد.

در هر صورت باید تا یکشنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز منتظر بمانیم و ببینیم که آیا نام دکتر جبارزاده به عنوان سکاندار استان آذربایجان شرقی از صندوقچه دولت خارج می‌شود یا پرونده وی نیز کنار گذاشته خواهد شد؟

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول