اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

81 پرونده در کارگروه زیربنایی و شهرسازی بررسی شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی 81 پرونده بررسی شده است.

81 پرونده در کارگروه زیربنایی و شهرسازی بررسی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حافظ باباپور بعدازظهر امروز در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان زنجان اظهار داشت: کارگروه مسکن و شهرسازی و کارگروه امور زیربنایی با همدیگر ادغام شده است.

وی به وظایف کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی مصرف انرژی جزو این وظایف است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان برنامه‌های توسعه کمی و کیفی استان زنجان را از دیگر وظایف این کارگروه اعلام کرد و بیان داشت: همچنین ساماندهی فضا و سکونت‌گاه‌های روستایی جزو وظایف این کارگروه است.

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه سیستم‌های انتقال در زمینه گاز طبیعی، آب، برق و فرآورده‌های نفتی و طرح هادی و جامع شهرها و طرح‌ فضاهای شهری و روستایی نیز از وظایف این کارگروه است، گفت: اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل در استان نیز از دیگر وظایف کارگروه است.

باباپور اضافه کرد: همچنین برنامه‌های توسعه حمل و نقل استان، کنترل نظارت بر حمل کالا و مسافر و ارتقای بهره‌وری و افزایش ایمنی در فعالیت‌های مختلف حمل و نقل نیز از دیگر وظایف کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی با 17 نفر عضو اصلی است.

وی در ادامه به عملکرد کارگروه زیربنایی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌جاری در این کارگروه پنج جلسه اجرا و 81 پرونده بررسی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تعداد جلسات برگزار شده کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی در سال گذشته را 10 جلسه اعلام کرد و متذکر شد: در این جلسات 76 پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال 90 تقریباً 15 جلسه کارگروه زیربنایی تشکیل شده است، تصریح کرد: در این تعداد جلسات 370 پرونده مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

باباپور به تعداد جلسات برگزار شده کار گروه زیربنایی در سال 89 اشاره کرد و اذعان داشت: در این سال 10 جلسه و 250 پرونده توسط اعضای اصلی کار گروه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به دلیل کاهش تعداد پرونده‌ها از سال 89 تا سال‌جاری اشاره کرد و گفت: اشباع تعدادی از درخواست‌ها و نرسیدن به موقع برخی پرونده‌ها به کارگروه از دلایل کاهش تعداد پرونده‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به تعدادی از طرح‌های تصویب شده کار گروه زیربنایی و شهرسازی در سال‌های 90، 91 و 92 اشاره کرد و بیان داشت: طرح سایت اداری گاوازنگ و طرح احداث بیمارستان پرستو جزو این طرح‌ها است.

این مسئول طرح احداث شهرک صنعتی پتروشیمی و طرح هادی 113 روستا را از دیگر طرح‌های تصویب شده اعلام کرد و افزود: همچنین طرح احداث ساختمان اداری اداره بیمه خدمات درمانی استان و طرح گردشگری گاوازنگ از جمله مواردی است که در جلسات این کارگروه‌ به تصویب رسیده است.

باباپور خاطرنشان کرد: همه مصوبات کارگروه‌ زیربنایی و شهرسازی به تصویب شورای کارگروه استان رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح ناحیه زنجان و ابهر به اسناد بالا دستی استناد می‌شود، تصریح کرد: ناحیه زنجان شامل شهرستان‌های زنجان، طارم و ماهنشان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: ناحیه ابهر نیز شامل شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، خدابنده و ایجرود است.

این مسئول با بیان اینکه این طرح‌ها طبق تبصره چهار باید در کارگروه زیربنایی و شهرسازی مطرح شود، افزود: به عنوان مثال وقتی یک طرحی در گاوداری، مرغ‌داری و... اجرا می‌شود این طرح از حالت کشاورزی خارج شده و به عنوان تغییر کاربری باید در جلسات کارگروه مطرح شود.

انتهای پیام/73008/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول