اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری:

مدیریت جامع حوزه آبخیز کارون، پایداری تامین آب حوزه را تضمین می‌کند

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: راهکار اصلی مقابله و حفظ حیات و پایداری تامین آب حوزه کارون در گرو مدیریت جامع حوزه آبخیز کارون بزرگ است.

مدیریت جامع حوزه آبخیز کارون، پایداری تامین آب حوزه را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین بهرامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حوزه آبخیز کارون با وسعتی معادل 89 هزار کیلومتر در برگیرنده هفت استان شامل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، فارس و اصفهان است.

وی افزود: کارون تامین کننده آب شرب نزدیک به 2 میلیون و 500 نفر و تامین آب 80 درصد اراضی کشاورزی آبی در خوزستان است به علاوه بزرگ‌ترین سدهای کشور مانند کارون 3، کارون 4، شهید عباسپور، مسجد سلیمان، دز روی این رودخانه احداث شده‌اند.

بهرامی ادامه داد: همچنین سدهای عظیم دیگری نیز در حال احداث و یا در دست طرح‌های انتقال آب کشور از کارون به زاینده‌رود در این حوزه آبخیز قرار دارند.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حوزه آبخیز کارون با وجود اهمیت بسیار با مشکلات فزاینده‌ای دست به گریبان است، گفت: فرسایش شدید خاک، افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی و ممنوعه بودن اکثر دشت‌های این حوزه، خشک شدن و یا کم آبی شدید رودخانه‌های این حوزه از جمله این مشکلات محسوب می‎شود.

وی تأکید کرد: راهکار اصلی مقابله و حفظ حیات و پایداری تامین آب این حوزه در گرو مدیریت جامع حوزه آبخیز کارون بزرگ است.

بهرامی تصریح کرد: منظور از مدیریت جامع، مدیریتی منسجم و هماهنگ و در نظر داشتن تمامی جوانب و عوامل مؤثر بر منابع آب و خاک این حوزه است به همین منظور ستاد هماهنگی حوزه آبخیز کارون راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت ستاد هماهنگی حوزه آبخیز کارون به مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان واگذار شده است، ادامه داد: برگزاری جلسات هماهنگی با مدیران‌کل منابع طبیعی و معاونین آبخیزداری هفت استان این حوزه، برنامه‌ریزی برای ایجاد پایگاه اطلاعات این حوزه، انجام مکاتبات متعدد برای فراهم سازی زمینه تصویب طرح اختصاصی بخشی از درآمدهای بزرگ کارون به آبخیزداری، فعالیت‌هایی بوده که این ستاد در سال جاری انجام داده است.

بهرامی مبادله موافقتنامه به تملک دارایی با عنوان طرح هماهنگی مدیریت جامع حوزه آبخیز کارون بزرگ به مبلغ 700 میلیون ریال را از دیگر این اقدامات برشمرد و گفت: در سال‌جاری با تخصیص این بودجه سامانه پایگاه اطلاعات مکان‌های حوزه آبخیز کارون بزرگ تاسیس خواهد شد.

انتهای پیام/68006/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول