اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

حوزه‌های علمیه باید بازوی محکمی برای ولی‌فقیه باشند

امام جمعه بوشهر گفت: حوزه‌های علمیه و بویژه روحانیت باید بازوان محکمی برای ولی‌فقیه باشند و استان بوشهر افتخارش این است که ولایت‌مدار است.

حوزه‌های علمیه باید بازوی محکمی برای ولی‌فقیه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جمع طلاب، روحانیون و مسئولان شهرستان دشتی در مهدیه خورموج اظهار داشت: تاریخ شهرستان دشتی در حوزه دیانت و دانش و علم‌پروری بی‌نظیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: جهان آینده عدالت است و همه این‌ها در تجلی نور اسلام ناب محمدی متبلور است. این نور از زمانی که در بیت پیامبر خاتم روشن شد بسیاری خواسته‌اند آن را خاموش کنند ولی همواره روشن‌تر شده و هم‌اکنون این نور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و جغرافیای آن کشور جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه وظیفه خطیری در تاریخ اسلام به عهده داشته و امروز نقش روحانیت از همیشه مهم‌تر است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: در ادوار مختلف تاریخ، علما مرارت کشیدند تا علوم اسلامی را حفظ کنند و الان این محصول می‌خواهد نتیجه بدهد و تلاش‌های علما نتیجه‌اش به ما رسیده است. وظیفه طلاب در عرصه علم اسلام‌شناسی و در عرصه فقه تفسیر قرآن و تشریح مسائل تاریخ اسلام است و جهان آینده به عالم و دانشمند نیاز دارد.

امام جمعه بوشهر افزود: حوزه‌های علمیه و بویژه روحانیت باید بازوان محکمی برای ولی‌فقیه باشند و استان بوشهر افتخارش این است که ولایت‌مدار است. شناسنامه استان بوشهر از دیرباز با ولایتمداری عجین بوده و رئیسعلی دلواری و بزرگان منطقه هرگاه می‌خواستند حرکتی کنند از علما کمک می‌گرفتند.

امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر آینده روشنی دارد و توسعه و پیشرفت آن بخاطر ولایتمداری استان بوشهر است .

در پایان آیین عمامه‌گذاری 7 تن از طلاب حوزه علمیه خورموج توسط آیت‌الله صفایی بوشهری برگزار شد.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول