اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو خبر داد

رونمایی از 3 اثر ایرانی در یونسکو /علمای جهان چشم‌انتظار آثار عبدالعلی بیرجندی

سه اثر «اخلاق در علم»، «سیبویه و رویکرد زبان‌شناسانه وی در تقارب فرهنگ‌ها» و «پانصدمین سال حیات فعال و دستاوردهای علامه عبدالعلی بیرجندی» در یونسکو رونمایی شد.

رونمایی از 3 اثر ایرانی در یونسکو /علمای جهان چشم‌انتظار آثار عبدالعلی بیرجندی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کتاب پانصدمین سال حیات علمی و دستاوردهای علامه عبدالعلی بیرجندی به زبان انگلیسی در یونسکو رونمایی شد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به رونمایی این اثر گفت: جمعه‌شب 26 مهرماه 1392 از سه مجموعه مقاله با عناوین «اخلاق در علم»، «سیبویه و رویکرد زبان‌شناسانه وی در تقارب فرهنگ‌ها» و «پانصدمین سال حیات فعال و دستاوردهای علامه عبدالعلی بیرجندی» در محل رایزنی جمهوری اسلامی ایران در پاریس رونمایی شد.

محمدرضا مجیدی ادامه داد: این آثار محصول نشست‌های علمی برگزار شده توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو است.

وی با اشاره به مراسم رونمایی این آثار گفت: در این مراسم که جمعی از صاحبنظران و دانش‌پژوهان حضور داشتند، علی زارعی نجفدری مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی و دبیرکل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان و اخوان کاظمی رایزن جمهوری اسلامی ایران در فرانسه سخنرانی کردند.

بر اساس اعلام سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو، رایزن کشورمان در فرانسه در مراسم رونمایی از این آثار با خیر مقدم به حاضران، از نمایندگی کشورمان و انتشارات علمی و فرهنگی که در تهیه و چاپ این آثار اهتمام داشتند، تشکر کرد.

علی زارعی نجفدری با اشاره به سوابق درخشان فرهنگی و علمی کشورمان، فعالیت‌های انتشارات علمی و فرهنگی را به عنوان مجموعه کاملی از میراث مکتوب برشمرد و گفت: این انتشارات در حوزه علوم انسانی، هنر و علوم پایه به نشر آثار فاخر علمی می‌پردازد و تاکنون بیش از پنج هزار عنوان کتاب را پدید آورده و به جامعه علمی تقدیم کرده است.

دبیرکل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان بر حضور فعال انتشارات کشورهای اسلامی در عرصه بین‌الملل تاکید کرد و از نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو که در سال‌های اخیر به برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی و انتشار آثار آنها اهتمام می‌ورزد و از محمدرضا مجیدی که تهیه و تنظیم و ویراستاری این اثر را بر عهده گرفت، تشکر کرد.

انتهای پیام/2248/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول