اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران خبر داد

برگزاری کنگره آینده ملی علوم و صنایع غذایی ‌ایران در آمل

رئیس انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران از برگزاری کنگره آینده ملی علوم و صنایع غذایی‌ ایران در آمل، خبر داد.

برگزاری کنگره آینده ملی علوم و صنایع غذایی ‌ایران در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسینی ظهر امروز در مراسم «بیست‌و‌یکمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران» اظهار داشت: استقبال خوبی از این کنگره انجام شده است و از اکثر دانشگاه‌های کشور برای شرکت در این کنگره حضور دارند.

وی ادامه داد: در روز گذشته تعدادی از اعضای انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران به همراه نخبگان و برترین‌های صنایع غذایی، به دیدار آیت‌الله هاشمی رفتیم که ایشان در پیامی گفته‌اند که سلام من را به دست‌اندرکاران حوزه سلامت، استادان و بزرگان برسانید و بدانید که اصلی‌ترین نیاز کشور را تامین می‌کنید و با قصد قربت کار کنید که برکت چند برابر می‌شود.

حسینی ابراز داشت: «کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران» درختی‌ است که تنومند شده و جا افتاده ‌است و استادان بسیاری برای برگزاری آن در این سال‌ها تلاش کرده‌اند.

معاون وزیر پیشین صنایع ایران درباره سازوکار برگزاری این کنگره در ایران، بیان کرد: شش ماه پیش از هر کنگره برای محل آن تصمیم‌گیری می‌شود که این تصمیم با بررسی مکان متقاضی و امکانات موجود در آن است که در بازرسی‌هایی به نتیجه می‌رسیم که مکان برگزاری کنگره بعد، در کدام شهر و دانشگاه باشد.

رئیس انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران خبر داد: «بیست‌ودومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران» در دانشگاه آزاد آیت‌الله آملی در شهرستان آمل در فصلی مناسب، برگزار می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: قرار‌داد‌ها با دانشگاه آزاد آیت‌الله آملی واحد آمل امضا شده است که البته پس از آن، دانشگاه‌های دیگر نیز مانند دانشگاه اصفهان، متقاضی برگزاری این کنگره در دانشگاه خود شدند اما مهلت تمام شده‌ بود.

حسینی همچنین به تعریف و تمجید از مرحوم دکتر هدایت پرداخت و افزود: پروفسور هدایت پدر علم نوین تغذیه در زمانی آغاز به کار کرد که به سناتور مملکت گفتند علم غذا و او گفت مگر غذا علم محسوب می‌شود، اما اکنون علم غذا شناخته شده است.

معاون وزیر پیشین صنایع اضافه کرد: من دانشجوی وی نبودم اما باید کسانی که برای کشور زحمت کشیده‌اند را ابتدا خودمان تقدیر کنیم که استاد هدایت 96 سال عمر پربرکت داشت و تا 92 سالگی تدریس می‌کرد.

رئیس انجمن متخصصان علوم و صنایع غذایی ایران در پایان خاطرنشان کرد: دکتر هدایت قدرشناس بود، زندگی سالمی داشت، در مسائل اجتماعی سرآمد بود، کمک به هم‌نوع داشت، مقاوم و پرتلاش بود، دفاع جانانه از حق می‌کرد، سیاست را خوب می‌دانست و ملی‌گرایی منطقی بود همچنین دانشمندی چندبعدی و پیگیر مسائل بود و در کنار تمام این خصوصیات برجسته ، وی عاشق ایران و یک خداپرست واقعی بود که مناجات‌های هدایت، برای من الگو ا‌ست.

در ادامه این مراسم، استاد دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: به طور معمول کنگره‌ها برای ارائه مقالات علمی‌ است اما اگر مشکلات و چالش‌ها را مطرح نکنیم ممکن است در آینده برای آن‌ها برنامه‌ریزی نداشته باشیم.

محمد شاهدی ادامه داد: سلامت انسان یکی از نیازهای اصلی است که ما به آن در بحث غذایی توجه ویژه داریم اما برای قسمتی که بیمار می‌شویم بیشتر برنامه‌ریزی و هزینه کرده‌ایم در صورتی که باید معتقد باشیم که انسان سالم است و باید سالم بماند.

وی با ارائه آماری از مبتلایان به سرطان، بر افزایش این بیماری در سال‌های اخیر اشاره و بیان داشت: یکی از دلایل ابتلا به سرطان و بسیاری از بیماری‌ها، تغذیه نامناسب بوده که لازم است به بخش قبل از بیماری بیشتر توجه کنیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: هنوز متولی مشخصی برای کنترل میوه‌ها و سبزیجات نداریم که در کجا و با چه شرایطی کشت شده‌اند و در میوه‌ها پس از تولید درصدی از نیترات دیده می‌شود.

شاهدی اضافه کرد: عدم توجه کافی به افزودنی‌ها و بی‌اعتماد شدن مردم نسبت به برخی فرآورده‌های غذایی مانند سوسیس و نوشابه را شاهد هستیم که لازم است درباره مواد خوراکی به مردم حقیقت گفته شود.

استاد دانشگاه صنعتی اصفهان بر لزوم وجود تشکل‌های مردم‌نهاد در زمینه انتخاب مواد غذایی با کیفیت، ساماندهی بهتر نان کشور با برنامه‌ریزی دقیق، تشویق واحدهای تولیدکننده مواد سالم، لزوم ایجاد تشکلی با قدرت و اختیار کافی برای نظارت بر مواد غذایی، وجود واحدی با نشان مواد ارگانیک، سرمایه‌گذاری کافی در این صنعت، ایجاد تسهیلات کافی برای سرمایه‌گذاری، پذیرش دانشجو در رشته‌های مرتبط با صنایع غذایی به اندازه نیاز تاکید کرد.

به گزارش فارس، «بیست‌و‌یکمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران» از هفتم تا نهم آبان ماه در شیراز ادامه دارد.

انتهای پیام/2448/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول