اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

حیات شیعه به برکت محرم است

امام جمعه چرام گفت: محرم برای شیعیان حکم آب را دارد برای ماهی؛ و همان‌طور که ماهی بدون آب مرده است، شیعه هم بدون محرم مرده است و تمام حیات شیعیان به برکت محرم است.

حیات شیعه به برکت محرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز نشست یک روزه محرم با حضور هیئت‌های مذهبی و ادارات شهرستان چرام برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسمات دهه اول محرم برگزار شد.

حجت‌الاسلام جعفر طزری در این مراسم با اشاره به اهمیت ماه محرم برای ما شیعیان، اظهار کرد: محرم برای شیعیان حکم آب را دارد برای ماهی؛ و همان‌طور که ماهی بدون آب مرده است، شیعه هم بدون محرم مرده است و تمام حیات شیعیان به برکت محرم است.

امام جمعه چرام اضافه کرد: ما زندگیمان را مدیون حسین بن علی (ع) هستیم، زیرا حسین (ع) خون داد تا ما بر اثر کفر و سهل‌انگاری هلاک نشویم و یزید ستمگر بر مسند قدرت و رهبری حکومت اسلامی ننشیند.

وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند «ما هرچه داریم از محرم و صفر است»، گفت: اگر ما کمی درباره حماسه عاشورا تامل و تفکر کنیم می‌بینیم که واقعا این فرمایش امام (ره) درست و به جا بوده است، زیرا شاهد هستیم که دشمنان ما یک سال برنامه‌ریزی می‌کنند و نقشه می‌کشند ولی در ایام محرم و 10 روز عزاداری سرور و سالار شهیدان تمام نقشه‌هایشان نقش بر آب می‌شود و موج عظیم حسینی در کشور به راه می‌افتد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما باید علاوه بر اینکه خودمان محرم را زنده نگه داریم، به دیگران و فرزندانمان هم یاد دهیم تا این قیام زنده بماند، همان‌طور که پدران و مادرانمان این راه را به ما نشان دادند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید ساعات عزاداری مشخص و زمان‌بندی شده باشد، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که سر و صدای هیئات و تکایا باعث آزار و اذیت مردم نشود و چیزی که حسین (ع) از ما می‌خواهد این است که روز به روز بر معرفت ما نسبت به اهل بیت (ع) افزوده شود.

در پایان این نشست مقرر شد که شعار تمامی هیئت‌های شهرستان همان شعار حسین بن علی (ع) یعنی شعار "هیهات من‌الذله" باشد.

انتهای پیام/82002/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول