اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای طرح‌های فرهنگ دینی مورد استفاده قرار گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید بر لزوم گسترش و نهادینه کردن فرهنگ دینی گفت: در این مسیر می‌توان از ظرفیت عظیم هیئت‌های مذهبی استفاده کرد.

ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای طرح‌های فرهنگ دینی مورد استفاده قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی، بعد از ظهر امروز در نشست جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی اظهار داشت: بسیاری از افرادی که در عرصه فرهنگ دینی تلاش می‌کنند، از کمبود اعتبار و بودجه نگرانند در حالی که در بحث فرهنگ و فرهنگ‌سازی به ویژه فرهنگ دینی، همه چیز، اعتبار نیست.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبار و بودجه را قبول داریم و آن را می‌پذیریم، با ذکر خاطره‌ای از مقام معظم رهبری در مورد تبعید پدر ایشان عنوان کرد: برخی اوقات اخلاق و رفتار یک فرد، تاثیری چندین برابر پول و اعتبار بر روی افراد خواهد گذاشت.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد، افزود: به عنوان نمونه، برنامه‌های پرهزینه و عظیمی که در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود، بدون هرگونه بودجه دولتی و با ظرفیت مردمی اجرا می‌شود و از بستر این برنامه‌ها می‌توان در زمینه امور فرهنگ دینی استفاده کرد.

وی، هیئت‌های مذهبی را یکی از مهم‌ترین و بزرگترین ظرفیت‌های فرهنگ دینی اعلام کرد و یادآور شد: در همین هیئت‌ها می‌توان در مورد فرهنگ دینی از جمله حجاب، نماز، امر به معروف و نهی و از منکر و .... فرهنگ سازی کرد.

حسینی کوهستانی همچنین با اشاره به طرح‌هایی که در مورد فرهنگ دینی ارائه می‌شود، بیان کرد: باید تلاش شود، طرح‌هایی ارائه شود که قابلیت اجرا داشته باشد.

وی همچنین بر بهره‌مندی طرح‌ها از جنبه مردمی و حکومتی نیز تاکید کرد و افزود: اگر طرح‌ها چنین ویژگی داشته باشند، به طور قطع در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان، موفق خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین بر به روز بودن طرح‌های فرهنگی نیز تاکید کرد و یادآور شد: شاید امروز دیگر روش‌های سنتی قدیم برای تبلیغ دین و اجرای طرح‌های فرهنگ دینی پاسخگو نباشد و دین باید به روش‌های جدید ارائه شود.

وی بر لزوم کار و فکر در این زمینه تاکید و خاطرنشان کرد: دین باید در قالب‌های زیبا به مردم به ویژه نسل جوان ارائه شود.

حسینی کوهستانی همچنین بر بیان اصالت‌های خانوادگی، اجتماعی و حکومتی ایران تاکید کرد و افزود: مثلا در مورد حجاب، جوانان باید بدانند که قبل از دوران پهلوی که تاریخ ذلت‌باری را برای ایران رقم زد و حتی قبل از ورود اسلام به ایران، حجاب یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اصول حتی برای زنان درباری بوده است.

وی عنوان کرد: ایران حتی قبل از اسلام نیز با برهنگی عجین نبوده و زن ایرانی حتی قبل از اسلام نیز حجاب داشته است و بانوان ایرانی در این زمینه سابقه درخشانی داشته‌اند.

حسینی کوهستانی تاکید کرد: اگر این اصالت‌ها برای جوانان بازگو شود،‌ به طور قطع بر روی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین یادآور شد: افراد فرهیخته و برجسته بسیاری در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری داریم که تبیین ابعاد زندگی آنها، خیلی با ارزش است اما به نظر می‌رسد این فرهیختگان به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

حسینی کوهستانی تاکید کرد: یکی از مواردی که بانوان فرهیخته می‌توانند بر روی آن کار کنند،‌ شناسایی چهره‌های شاخص، برجسته و متعهد در دوران گذشته و معرفی آنها به جامعه است.

در این نشست که به همت معاونت فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد و با حضور رئیس گروه برنامه ریزی اقشار اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، جمعی از بانوان فرهیخته استان یزد از ادارات و دستگاه‌های مختلف حضور داشتند.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول