اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبفای هرمزگان خبر داد

بازسازی 200 کیلومتر شبکه فرسوده در بندرعباس

معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان گفت: طبق برنامه پنجم توسعه، امسال 200 کیلومتر از شبکه توزیع آب شهر بندرعباس در قالب چندین پروژه، اصلاح و بازسازی می‌شود.

بازسازی 200 کیلومتر شبکه فرسوده در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هوشنگ ملایی صبح امروز طی نشستی اظهار داشت: تکمیل پروژه انتقال آب بلوار امام (از نخل ناخدا تا پارک شهر) که طی ماه گذشته انجام شده، آب مورد نیاز بخش مرکزی این شهر را برای افقی 25 ساله تامین خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اصلاح شبکه محدوده شهرداری تا بلوار شهدا در غرب شهر بندرعباس به طول 25 کیلومتر با اعتبار 25 میلیارد ریال و محدوده نایبند شمالی به طول 20 کیلومتر با اعتبار مورد نیاز 20 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های اصلاح و بازسازی شبکه است که امسال اجرایی شده است. 

این مسئول با اشاره به اینکه؛ سالانه 30 کیلومتر به شبکه فرسوده شهر بندرعباس اضافه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 300 کیلومتر از شبکه توزیع آب شهر بندرعباس که عمدتا در بافت‌های فرسوده قرار دارد، باید اصلاح و بازسازی شود که 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و سالانه سه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به آن اختصاص می‌یابد. 

معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان با بیان اینکه سالانه 70 کیلومتر از شبکه توزیع آب بازسازی می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر میزان هدر رفت آب در سطح استان 25 درصد بوده، و در شهر بندرعباس نسبت به نرم استانی دو درصد کمتر است.

وی در پایان افزود: متوسط هدر رفت آب در کشور 28 تا 30 درصد است که در هرمزگان 25 درصد بوده اما این به معنای داشتن وضعیت مطلوب در استان نیست چرا که متوسط هدر رفت جهانی 15 درصد است.

انتهای پیام/88001/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول