اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری هرمزگان خبر داد

ابقای 48 درصد از شهرداران در هرمزگان

مدیرکل امور شهری استانداری هرمزگان گفت: در دور جدید فعالیتی شوراهای اسلامی شهرها، 48 درصد از شهرداران در استان از دور قبل ابقا شده‌اند.

ابقای 48 درصد از شهرداران در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیف‌الله ذاکری صبح امروز در مراسم تنفیذ و معارفه شهرداران هرمزگان با بیان اینکه در دور جدید فعالیتی شوراهای اسلامی شهرها، 48 درصد از شهرداران در استان از دور قبل ابقا شده‌اند، اظهار داشت: ابقا حدود نیمی از شهرداران استان نشان از تعامل و درایت برای مدیریت جامع و توسعه پایدار شهرهای استان است که از طرف شوراها اعمال شده است.

وی ادامه داد: در دور جدید فعالیتی شوراها تاکنون 21 درصد شهرهای استان دارای شهردار جدید شده‌اند، شهردار سه شهر نیز تاکنون علی‌رغم انتخاب توسط شورا تاکنون حکم تایید آنها صادر نشده است.

مدیرکل امور شهری استانداری هرمزگان یادآور شد: تاکنون هفت شورای شهر نیز موفق به انتخاب شهردار برای شهرهای خود نشده‌اند.

ذاکری اظهار امیدواری کرد: این شوراها هر چه سریع‌تر نسبت به انتخاب شهرداران شهرهای خود اقدام کنند تا بیشتر از این فرصت سوزی نشود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیریت شهری امروز به یکی از پیچیده‌ترین مدیریت‌ها تبدیل شده است، اضافه کرد: ضرورت در این نوع مدیریت حرکت بر مبنای برنامه است.

ذاکری بیان داشت: هرمزگان طی سال‌های گذشته از دسته استان‌هایی است که در بعد همکاری و تعامل متقابل شوراها، سازمان همیاری و اداره کل امور شهری جزو بهترین‌ها و نمونه‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از چالش‌ها و آسیب‌ها در مدیریت شوراها اضافه کرد: متاسفانه از برخی از شهرها خبر می‌رسد که شوراها به جای مسائل عمرانی بیشتر به سمت مسائل سیاسی سوق پیدا کرده‌اند.

ذاکری بیان داشت: بیشتر شکایات در دوره‌های اخیر، مرتبط با مناقصات شهرداری‌هاست که انتظار می‌رود شوراها و شهرداران نسبت به این مسئله توجه و حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین گزارش‌هایی داریم که بیانگر عدم رعایت شکل و قالب نشست‌های شوراهاست که امید است این امر نیز اصلاح شود.

هرمزگان دارای 37 شهر است و بندرعباس و میناب دو شهر بزرگ این استان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/88001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول