اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

مباهله نشان دهنده اهمیت ابلاغ حقیقت در جامعه است

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی برلزوم تبیین حقایق در جوامع اسلامی تإکید کرد و افزود: یکی از درس‌های بزرگ این واقعه اهمیت بیان حقیقت در جامعه است.

مباهله نشان دهنده اهمیت ابلاغ حقیقت در جامعه است

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیست و چهارم ذی‌الحجه که سالروز مباهله در سال دهم هجرت بوده ثمرات و دستاوردهای بزرگی برای امت‌های اسلامی به همراه داشته است که آثار آن تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد مباهله از سوی پیامبر اسلام، تصریح کرد: از آنجا که در صورت خلاف ادعا نتایج مباهله می‌تواند بسیار هولناک بوده و منجر به نابودی فرد و همراهانش شود و پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز به همراه اهل بیت گرامی خود در این واقعه حاضر شده بودند، می‌توان این مسئله را به وضوح نشانگر حقانیت دعوت پیامبر اکرم(ص) به اسلام عنوان کرد.

قهرمانی با اذعان بر اینکه آوردن دلائل و استدلال منطقی نخستین شیوه برای بحث با دیگران است، گفت: خداوند نیز با نزول آیه مباهله به صراحت و با دلیل و استدلال منطقی حقیقت را به افراد بین کرد.

وی با اشاره به شأن نزول آیه مباهله و تفاسیر آن، تصریح کرد: بسیاری از مفسران شیعی و سنی معتقد هستند که این آیه در حق اهل بیت پیامبر اکرم علیهم‌السلام نازل شده که این مسئله خود بیانگر اوج عظمت و بزرگی اهل بیت پیامبر اکرم علیهم‌السلام است.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به جوانب مختلف اهمیت روز مباهله،  آن را از روزهای بزرگ در تاریخ اسلام معرفی کرد و افزود: در روایات متعددی اعمال مختلفی برای این روز وارد شده است که غسل به عنوان نخستین گام در پالایش ظاهر از آلودگی‌ها و آمادگی برای صفای باطن در این روز توصیه شده است.

قهرمانی در ادامه به فضائل روزه این روز اشاره و تصریح کرد: نمازها و ادعیه مختلفی نیز برای این روز در مفاتیح‌الجنان آمده است که مومنان نباید از آنها غافل شوند.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت توجه به این چنین ایام، نه تنها به سبب افتخارات بزرگی که بر امت‌های اسلامی داشته‌اند، بلکه به منظور بهره‌مندی بیش‌تر از درس‌های بزرگ آن امری ضروری و مهم است.

قهرمانی بر لزوم تبیین دستاوردهای این واقعه در تاریخ اسلام اشاره کرد و ادامه داد: مسلمانان باید با تأسی از رسول گرامی اسلام(ص) با هوشیاری و صلابت در برابر دشمنان بایستند و حقانیت اسلام و مسلمین را به جهانیان نشان دهند.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول