اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی اردستان خبر داد

آغاز برداشت انار در شهرستان اردستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: برداشت انار از سطح 2 هزار هکتار از باغات انار این شهرستان آغاز شده است.

آغاز برداشت انار در شهرستان اردستان

علی‌اکبر صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان با بیان اینکه سطح باغات انار شهرستان حدود 2 هزار و 500 هکتار بوده که از این سطح بیش از 2هزار و 50 هکتار آن بارور است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال متوسط برداشت در هر هکتار به 10 تن برسد که یک تن نسبت به سال قبل افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60درصد باغات انار شهرستان در بخش زواره قرار دارد، تصریح کرد: عمده انار تولیدی شهرستان به میادین میوه و تره بار تهران، اصفهان  و استان‌های غربی کشور صادر می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان مهم‌ترین گونه‌های انار تولیدی در این شهرستان را ارقام ملس نادری، پوسته قرمز اردستان، ملس ممتاز ساوه و ملس شهرضایی اعلام کرد و افزود: این شهرستان بعد از کاشان در جایگاه دوم تولید انار در استان اصفهان قرار دارد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه مدیریت جهاد کشاورزی اردستان در راستای بررسی سازگاری گونه‌های مختلف انار با شرایط آب و هوایی منطقه اردستان اقدام به ایجاد باغ الگویی انار کرده است، متذکر شد: سطح زیر کشت این باغ 2هکتار بوده که با صرف اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال بصورت آبیاری زیر سطحی در راستای افزایش راندمان آبیاری ایجاد شده است.

انتهای پیام/2301/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول