اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی بناب خبر داد

محلول‌پاشی فروت‌ست درختان میوه در 5 هکتار از باغات بناب

مدیر جهادکشاورزی بناب گفت: محلول‌پاشی فروت‌ست درختان میوه به صورت الگو در 5 هکتار از باغات بناب به صورت رایگان آغاز شد.

محلول‌پاشی فروت‌ست درختان میوه در 5 هکتار از باغات بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، جعفر صادقی ظهر امروز در بازدید از باغات این شهرستان اظهار کرد: به همت کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی بناب با ارائه دستورالعمل‌ها و آموزش صحیح نکات فنی به باغداران و در راستای افزایش عملکرد محصولات باغی، مرحله اول طرح محلول‌پاشی «فروت‌ست» درختان میوه در 5 هکتار از باغات این شهرستان به صورت رایگان اجرا شد.

وی افزود: این محلول‌پاشی در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن در فصل پاییز بعد از برداشت محصول و قبل از ریزش برگ‌ها و مرحله دوم در اسفندماه و در زمان جوانه‌ها انجام می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی بناب، هدف از محلول‌پاشی را افزایش گل‌انگیزی و طول عمر تخمک و افزایش محصول و همچنین جلوگیری از ریزش گل‌ها در زمان گل‌دهی اعلام کرد.

صادقی افزود: برای اجرای این طرح 500 هزار ریال برای هر هکتار هزینه شده است و کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی به باغداران توصیه می‌کنند برای بهبود محصولات کشاورزی از دستورالعمل‌های کارشناسان این مدیریت که به‌صورت رایگان ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

شهرستان بناب به علت دارا بودن موقعیت ویژه از نظر آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی و حاصلخیزی خاک یکی از قطب‌های اقتصادی و کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/60001/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول