اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد؛

پیش‌بینی تولید 170 هزار تن انار از باغات مازندران

با آغاز برداشت انار در باغات شرق استان پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 170 هزار تن محصول برداشت شود.

پیش‌بینی تولید 170 هزار تن انار از باغات مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با اشاره به شرایط اقلیمی مناسبت استان مازندران در سال جاری پیش‌بینی می‌شود با آغاز برداشت انار در باغات شرق استان بیش از 170 هزار تن انار از این باغات برداشت شود.

همچنین با توجه به زمان برداشت کیوی از 15 آبان ماه سال جاری و با توجه به شرایط اقلیمی پیش‌بینی می‌شود حدود 50 درصد از میوه باغ‌های کیوی استان در سال جاری قابلیت صادراتی داشته باشند.

تاکنون برداشت حدود 60 درصد از نارنگی‌های پیش‌رس نیز در باغات مرکبات استان صورت گرفته است. 

* تصفیه 318 هزار کیلوگرم وش در کارخانه پنبه‌پاک‌کنی مازندران

در دیگر خبر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران آمده است: تاکنون بیش از 318 هزار و 500 کیلوگرم وش در کارخانه پنبه‌پاک کنی خورشید مازندران تصفیه شد.

همچنین بالغ بر 400 هزار کیلوگرم وش وارد کارخانه خورشید مازندران شده و 318 هزار و 500 کیلوگرم وش در تنها کارخانه پنبه‌پاک‌کنی استان در نکا تصفیه شد.

پنبه محلوج در این کارخانه شامل 512 عدل به وزن 87 هزار و 717 کیلوگرم، پنبه محلوج و بارگیری شده 61 هزار و 588 کیلوگرم، موجودی پنبه محلوج 37 هزار و 129 کیلوگرم و تخم‌پنبه 122 هزار و 510 کیلوگرم است.

با پیش‌بینی اینکه در سال جاری بیش از یک هزار و 875 تن وش از یک هزار و 250 هکتار اراضی تحت کشت پنبه استحصال شود وش استحصالی به ازای هر کیلوگرم 24 هزار ریال توسط تجار از کشاورزان خریداری شده و پنبه محلوج به ازای هر کیلوگرم 67 هزار ریال و تخم پنبه نیز به قیمت هر کیلوگرم 12 هزار ریال توسط تجار به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول