اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دپارتمان قلب و ریه دانشگاه خبر داد

امکان پیوند ریه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رئیس دپارتمان قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فراهم شدن مقدمات پیوند ریه در این دانشگاه خبر داد.

امکان پیوند ریه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، رضا باقری اظهار داشت: ‌در حال حاضر پنج بیمار در لیست پیوند ریه در مرکز پیوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا(ع) قرار دارند و در صورت دهنده مناسب از بیمار مرگ مغزی این پیوند انجام خواهد شد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مرکز پیوند قلب و ریه دانشگاه یکی از مراکز جامع و منحصربه‌فرد در کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: ‌این مرکز از دو سال پیش پس از فراهم‌سازی بسترهای مناسب فیزیکی، آموزش‌های تخصصی و نصب و راه‌اندازی پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با هزینه‌ای بیش از 30 میلیارد ریال فعال و از یک سال پیش انجام پیوند قلب در این مرکز آغاز شده است.

باقری مجاورت اتاق عمل با بخش آی‌سی‌یو را از ویژگی‌های مهم این مرکز برشمرد و اظهار داشت: بخش پیوند قلب و ریه این مرکز با 21 تخت بستری مجهز، یک اتاق مجهز به دو دستگاه دیالیز (همودیالیز و CRRT) که نیاز بیماران CRF و ARF را برطرف می‌سازد، یک اتاق مجهز به سیستم پروسسور (تاریک خانه) که در صورت نیاز هر موقع از شبانه‌روز رادیوگرافی از بیماران گرفته شده و سریعاً چاپ می‌شود، وجود دو عدد دستگاه گازومتری و سایر امکانات آزمایشگاهی مجهز و مدرن است.

باقری انجام چهار عمل پیوند قلب را از جمله فعالیت‌های این مرکز در طول یک سال گذشته برشمرد و اظهار داشت: ‌تمامی مراحل آماده‌سازی، انجام جراحی و پیوند و مراقبت‌های پس از عمل در این مرکز به طور جامع انجام می‌شود.

رئیس دپارتمان قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تمامی مراحل درمان بیماران پیوند قلب به طور رایگان و با حمایت‌های وزارت بهداشت و دانشگاه انجام شده خاطرنشان کرد: انجام مراقبت‌های قبل و بعد از عمل برای بیماران پیوندی در بخش مراقبت‌های ویژه بر اساس استانداردهای پیشرفته علمی صورت می‌گیرد.

باقری افزود: ‌از شهریور امسال نیز مرکز پیگیری از بیماران نارسایی قلبی در مرکز امام رضا(ع) راه‌اندازی شده و بیماران با مراجعه به این مرکز اقدامات خدماتی قبل و بعد از عمل دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول