اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل

نمایشگاه عکس نجوم در کتابخانه مرکزی اردبیل برپا شد

به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نمایشگاه عکس نجوم با عنوان «یادگار شب» در کتابخانه‌ مرکزی اردبیل برپا شد.

نمایشگاه عکس نجوم در کتابخانه مرکزی اردبیل برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مراسم افتتاح این نمایشگاه صبح امروز با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل و سایر مسئولان برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: علم دروازه پیشرفت و ترقی است و باید در زمینه‌های علمی و پژوهشی گام‌های موثر و جدی برای دستیابی به قله‌های عظیم موفقیت برداشت.

صادق فرهمند امین تصریح کرد: علیرغم اینکه پیشرفت اروپا توسط مسلمانان در اندلس آغاز شد، متاسفانه در سال‌های بعدی این توسعه در ممالک اسلامی ادامه نیافت و اروپائیان گوی سبقت را در زمینه‌های علمی از مسلمانان ربودند. این مسئول ادامه داد: در کشور ما به علم ستاره‌شناسی و کیهان‌شناسی به عنوان یکی از علوم پر کاربرد عصر توجه چندانی صورت نگرفته است بنابراین جوانان دانشمند ایران اسلامی باید در این زمینه همت بیشتر و مضاعفی را داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج علم نجوم و در دسترس قرار دادن یافته‌های این علم برای علاقمندان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم همچنین مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری اردبیل نیز در سخنانی با تقدیر از همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در میزبانی این نمایشگاه، حضور جوانان در عرصه علم و فرهنگ را موجب پیشرفت کشور دانست و از برپایی نمایشگاه نجوم اظهار خرسندی کرد.

این نمایشگاه با همکاری موسسه آفاق راهبر، انجمن نجوم ایران و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به مدت یک هفته از شش تا 13 آبان در طبقه سوم کتابخانه مرکزی اردبیل دایر شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

همچنین پخش فیلم‌های آموزشی و رصد شبانه ستارگان در محوطه کتابخانه از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است که علاقمندان می‌توانند از این برنامه‌ها نیز بهره کافی را ببرند.

انتهای پیام/62007/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول