اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل:

رفتار سلیقه‌ای آفت شوراها است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل گفت: رفتار سلیقه‌ای آفت و بیماری برای شورای شهر است که در این مجموعه باید از آن حذر کنند.

رفتار سلیقه‌ای آفت شوراها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زکی‌الله خوشبخت صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل با تاکید بر همراهی و همفکری در مدیریت و حرکت در مدار قانون اظهار داشت: باید جلسات هیئت رئیسه حداقل ماهی یکبار تشکیل شود تا موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تنگناهای مدیریت و برخی موضوعات متناسب با این شرایط مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی فرار و گریز از قانون را در شأن اعضای شورای شهر ندانست و تاکید کرد: اعتبار و پایه اعتماد مردم به شورا قانون‌مداری، تمسک و توسل به قانون است و خارج از قانون نمی‌توان تصمیمی گرفت و یا حرکتی را انجام داد و اگر خلاء و کمبودی در این زمینه وجود داشته باشد باید با تولید قوانین کارآمد سعی در اصلاح رویه کنیم وگرنه با رفتار سلیقه‌ای و رویه‌ای نمی‌توان صورت مساله را پاک کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل ادامه داد: اگر در قانون ضعفی وجود دارد ما با همکاری مجلس می‌توانیم این ضعف را برطرف کنیم وگرنه متوسل شدن به روال عادی و هیئتی نباید ما را از عمل و اجرای قانون به شکل صحیح باز دارد.

خوشبخت گفت‌: محور باید قانونگرایی باشد و با تعامل بتوانیم در سایه قانون‌مداری بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم وگر‌نه با سازمان و یا نهادی درگیر شدن و یا علیه آنها موضع گرفتن هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

این مسئول تصریح کرد: ما به همکاری سازمان‌ها و تعامل با آنها علاقه‌مند هستیم و از هرگونه نظارت استقبال می‌کنیم و معتقدیم رعایت قانون می‌تواند ما را در برابر نظارت‌های آنها روسفید کند.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه به خاطر نا‌آشنایی با قانون یک ماه وقت شورای چهارم صرف یک حرکت حاشیه‌ای شد در حالی که مساله روشن و شفاف بوده و نیازی به مجادله و بحث نبوده است، افزود: این مباحث سبب شد تا شیرینی انتخاب شهردار با اکثریت رای حتی بدون مخالفی در کام مردم تلخ شود و عده‌ای بخواهند برای شورا حاشیه‌سازی کنند.

خوشبخت بیان داشت: ما نباید اجازه دهیم برخی‌ها برای دست پیدا کردن به منافع حزبی، گروهی و شخصی خود شورا را دست‌آویز خود قرار دهند یا بخواهند این مجموعه را به انحراف بکشانند در حالی که اصل حرکت شورا بر عقل و قانون و اخلاق مداری است و باید از رفتار سلیقه‌ای دوری کرد چرا که رفتارهای سلیقه‌ای بیماری خطرناک محسوب می‌شود.

شورا نباید دچار روزمرگی شود

وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های فکری تصمیم‌سازی و سیاستگذاری درست است چرا که در دو ماه فعالیت شورای چهارم به صورت مستمر شاهد پرداختن به نامه‌ها و امورات عادی هستیم در حالی که می‌توان با طرح‌های کارآمد گره از مشکلات شهری در حوزه سلامت، فرهنگ و ترافیک باز کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: اینکه شورا دچار روزمرگی شود کار بسیار نامطلوب و خطرناکی است بلکه شایسته آن است بر اساس چشم‌انداز و هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری درست در حل مشکلات قدم برداریم.

خوشبخت ضرورت تمرکززدایی و تولید قوانین کارآمد در رفع مشکلات مختلف شهری را یادآور شد و گفت: ما باید طرح‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار را به شهرداری پیشنهاد کنیم تا کار با نظارت شهری با همکاری و مشارکت کارشناسان طرح‌های عملیاتی اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: به دور از سیاسی کاری‌ها و حاشیه‌سازی‌ها شورا باید با پایبندی به قانون و با همکاری سازمان‌ها و نهادهای دیگر حرکت صحیح خود را سازماندهی کند تا دچار سلایق شخصی نشود چرا که امروز در جمهوری اسلامی ایران ظرفیت عظیمی به وجود آمده است تا با همکاری و همدلی بتوان کارها را رو به جلو حرکت داد.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول