اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت دولت صورت می‌گیرد

انتقال 8500 میلیارد تومان از سهام شرکت‌های صنعتی به صندوق فولاد اصفهان

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر دولت با انتقال 8 هزار و 500 میلیارد تومان از سهام برخی از شرکت‌های صنعتی به صندوق فولاد اصفهان موافقت کرده است.

انتقال 8500 میلیارد تومان از سهام شرکت‌های صنعتی به صندوق فولاد اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صندوق بازنشستگی فولاد کشور از مدت‌ها پیش تاکنون در بلا‌تکلیفی به سر می‌برد و حقوق بازنشستگان صندوق فولاد کشور هر ماه با تأخیر پرداخت می‌شود، البته در سال گذشته صندوق فولاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شده است و با این انتقال مقرر شده که حقوق بازنشستگان صندوق فولاد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شود، اما نبود منابع اعتباری لازم سبب شده که این موضوع صورت نگیرد و حقوق بازنشستگان صندوق فولاد همچنان با تأخیر پرداخت شود، البته مقرر شده بود که سهام 12 هزار میلیارد تومانی برخی از شرکت‌ها برای جبران کسری صندوق فولاد به این صندوق اختصاص پیدا کند.

اما در سال گذشته این سهام به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص پیدا کرد و این موضوع سبب نا‌رضایتی‌هایی برای بازنشستگان صندوق فولاد شد و این افراد پیگیری‌های بسیاری را برای انتقال این سهام به صندوق فولاد انجام دادند، به دنبال این پیگیری‌ها لایحه‌ای برای انتقال این سهام به صندوق فولاد تصویب شد، اما انتقال سهام 12 هزار میلیارد تومانی به صندوق فولاد در گروی امضای معاون اول رئیس جمهور بوده است.

در دولت دهم این سهام به امضای معاون اول رئیس جمهور نرسید و رسیدگی به این وضعیت به دوش دولت یازدهم افتاد، بازنشستگان پیگیری‌های بسیاری را در راستای امضای این مصوبه توسط آقای جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس جمهور انجام دادند.

مجید منصوری بیدکانی  امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا مصوبه انتقال سهام 12 هزار میلیارد تومانی به صندوق فولاد به امضای آقای جهانگیری رسیده است یا خیر، اظهار کرد: در حال حاضر دولت تنها با انتقال بخشی از این سهام به صندوق فولاد موافقت کرده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس پیگیری‌های بسیاری را در راستای رسیدگی به مشکل حقوق بازنشستگان صندوق فولاد انجام داده‌اند، اضافه کرد: حقوق بازنشستگان صندوق فولاد نباید با تأخیر پرداخت شود و دولت باید به صورت ویژه به مشکل بازنشستگان صندوق فولاد رسیدگی کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت با انتقال سهام 12 هزار میلیارد تومانی به صندوق فولاد مؤافقت نکرده است، تصریح کرد: در حال حاضر دولت تنها با انتقال 8 هزار و 500 میلیارد تومان از سهام برخی از شرکت‌ها به صندوق فولاد موافقت کرده است.

وی با بیان اینکه البته این سهام باید ظرفت یک ماه آینده توسط سازمان خصوصی‌سازی ارزش‌گذاری شود، ادامه داد: انتقال این سهام به صندوق فولاد سبب برطرف شدن مشکلات این صندوق در بلند‌مدت می‌شود.

منصوری بیدکانی با اشاره به اینکه سهام 8 هزار و 500 میلیارد تومانی تا یک ماه آتی قیمت‌گذاری می‌شود، تاکید کرد: با تحقق این موضوع وضعیت صندوق فولاد رو به بهبودی می‌رود و به مرور زمان مشکلات این صندوق کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول