اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با پانزدهمین همایش صنایع دریایی محقق می‌شود

برگزاری ششمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در کیش

ششمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران همزمان با پانزدهمین همایش صنایع دریایی از تاریخ هفتم تا 10 آبان در جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

برگزاری ششمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، تاکنون بیش از 120 شرکت داخلی و نمایندگی‌های خارجی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، امارات متحده عربی، ترکیه، فرانسه، چین، پاکستان، ژاپن، کره جنوبی و ایتالیا در زمینه‌های بنادر و دریانوردی، ساخت و تعمیر شناور، صنایع فراساحل و تکنولوژی آنها، آب‌های عمیق، صنایع دریایی و دفاعی، ساخت و تأمین تجهیزات دریایی، خدمات دریایی و بندری، مشاوره و مهندسی، آموزش و تحقیقات، اقتصاد دریا و ... تولیدات و خدمات دریایی و بندری، مشاوره و مهندسی، آموزش و تحقیقات، اقتصاد دریا و ... تولیدات و خدمات خود را در فضایی به 14 هزار متر مربع سالن سر پوشیده و 500 متر مربع فضای باز به معرض نمایش خواهند گذاشت.

علاوه بر این در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌های دیگری چون پانزدهمین همایش صنایع دریایی، گشت دریایی ویژه بازدید متخصصان از سکوهای نفتی همجوار، مسابقه جت اسکی و قایق‌های تندرو و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی شرکت‌ها نیز برگزار می‌شود.

دکتر محمد سعید سیف دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی گفت: در این دوره 547 مقاله در حوزه‌های مختلف علوم، صنایع و فعالیت‌های دریایی دریافت گردیده است که بالاترین تعداد مقالات دریافتی در 15 دوره همایش محسوب می‌شود.

وی افزود: این تعداد مقاله توسط حدود 100 داور بررسی شده که در این میان، 306 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و حدود 40 مقاله طی دو روز برگزاری همایش ارائه خواهد شد.

دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی همچنین با اشاره به دعوت از مقامات ارشد از جمله چندین تن از وزرای مسئول در حوزه دریایی، نمایندگان و اعضای فراکسیون دریایی مجلس و فرماندهان نیروهای دریایی سپاه و ارتش اعلام کرد: تعدادی از این میهمانان در دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه همایش سخنرانی خواهند داشت.

دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی از برگزاری پانل تخصصی «چالش‌ها و راهکارهای بهبود صنایع دریایی» در مراسم افتتاحیه خبر داد و گفت: این پانل در سطح معاونان وزرا و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ کشتی‌سازی و کشتیرانی و در قالب مجموعه سخنرانی ارائه خواهد شد تا مسئولان دولت یازدهم در ابتدای کار خود در جریان وضعیت و چشم‌انداز این صنعت قرار بگیرند.

سیف با پیش‌بینی حضور 600 تا 700 تن از کارشناسان و فعالان دریایی کشور در همایش صنایع دریایی گفت: برای استفاده بهتر از این گردهمایی بزرگ، جلسات کمیته‌های تخصصی انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار خواهد شد که هر یک از کمیته‌ها برنامه‌های خاصی را برای جلسات خود طراحی کرده‌اند.

دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی به برگزاری شش کارگاه آموزشی در دو روز همایش اشاره کرد و گفت: در انتخاب عناوین کارگاه‌ها تلاش شده حیطه‌های مختلف علمی، فنی و مدیریتی را پوشش دهیم.

وی همچنین از هماهنگی برای حضور رئیس انجمن کشتی‌سازی ژاپن و متخصصان از انگلستان در این دوره همایش خبر داد.

انتهای پیام/88001/غ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول