اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان مطرح کرد

عمل نکردن به آیات قرآن، مایه حسرت در آخرت

امام جمعه اصفهان گفت: عمل نکردن به قرآن مایه حسرت در آخرت است.

عمل نکردن به آیات قرآن، مایه حسرت در آخرت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در همایش تجلیل از اساتید پیشکسوت قرآن، قاریان و حافظان نوجوان برتر استان اظهار کرد: قرآن منشور خداوند است و وظیفه هر مسلمانی است که هر روز عهد خود را با خداوند تجدید کند.

وی با اشاره به برکات قرآن در زندگی انسان گفت: وظیفه هر مسلمان این است که روزانه 50 آیه بخواند که هر آیه‌ای که خوانده شود 10 حسنه دارد و 10 گناه از انسان پاک می‌شود.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: احترام به اساتید قرآن اطاعت از مقام معظم رهبری است و باید منویات رهبر انقلاب در خصوص مسائل مختلف همانند مسائل قرآنی مدنظر همه مسئولان و مردم باشد.

وی گفت: اثرات مثبت قرآن در جان و روح انسان‌ها به خوبی قابل مشاهده است و ما با خواندن قرآن به درجات بالایی در دنیا و آخرت دست پیدا می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه هیچ سخنی بهتر از قرآن پیدا نمی‌شود، تصریح کرد: قرآن قلب انسان را بهار می‌کند و روح و جان انسان را جلا می‌دهد و قرآن را تلاوت کنید و آن را به زبان عربی یاد بگیرید.

طباطبایی‌نژاد گفت: آن کس که قرآن را می‌آموزد و به آن عمل نمی‌کند همانند جاهلی است که خود را به خواب‌زده و بیدار نمی‌شود و حسرت کسانی که در دنیا قرآن را آموختند و بدان عمل نکردند، در قیامت بیشتر از کسانی است که قرآن را نیاموختند و از دنیا رفتند.

وی با اشاره به سخن امام صادق افزود: خانه‌های خود را با خواندن قرآن روشن کنید زیرا کودکی که در این خانه متولد می‌شود با بقیه کودکان متفاوت است.

انتهای پیام/2301/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول