اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

27 آبان‌ماه در شهرری

کتاب «تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت» رونمایی می‌شود

جدیدترین کتاب استاد سید حمیدرضا میرعظیمی با عنوان «تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت» در شهرری رونمایی می‌شود.

کتاب «تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مدیر کتابخانه 13 آبان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با رونمایی از کتاب تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت گفت: مراسم رونمایی کتاب تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت نوشته سید حمیدرضا میرعظیمی با همکاری کتابخانه‌های 13 آبان، دانشگاه علوم حدیث حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، شهید فهمیده، شهید بخارایی و فرهنگسرای بهمن در سالن شیخ مفید دانشگاه علوم حدیث حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) برگزار می‌شود.

جهانگیر رهبری گفت: در این کتاب مبانی، مراحل و چگونگی تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت توضیح داده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کتاب مجال تاملی نو بر تبیین دین به ‌عنوان نظریه‌ای برای پاسخگویی به مسائل متکثر و متحول انسان‌ها را فراهم می‌سازد تا با بیان ساختار و نظام کلی مربوط به آن که از قرآن و سنت و تحلیل مفاد آن برگرفته شده، زمینه برای بهره‌گیری از آن در پژوهش‌های تفصیلی و کاربردی در عرصه اجتهاد و ... از طریق منابع و روش‌های معتبر مهیا شود.

رهبری عنوان کرد: در کتاب تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت ضمن پرداختن به معانی لغوی و اصطلاحی دین، تشریع و تبیین آن و بررسی دیدگاه‌ها و تعاریف مختلف در مورد آن‌ها با بیان تعریف مختار برای هر یک از آن‌ها به تبیین دین به‌ عنوان اصطلاحی کلیدی پرداخته شده که در آیات و روایات مورد توجه فراوان است.

مدیر کتابخانه 13 آبان در ادامه توضیح کتاب ذکر کرد: عمده مباحث این کتاب و نظریه تبیین دین در پیوند با علوم اسلامی و رشته‌های تخصصی دیگر طی دهه 70 شمسی توسط نویسنده کتاب سید حمیدرضا میرعظیمی در جلسات درس بیان شده است و سپس در سال‌های 85 تا 88 در قالب این اثر تدوین شده اما فرصت بازبینی آن برای نشر فراهم نشده است.

مدیر کتابخانه 13 آبان افزود: بحث‌های مهم دیگری به‌ویژه در حوزه روش تبیین و جنبه‌های کاربردی و نمونه‌های آن در هر سه بخش تفسیر، تاویل و تفصیل احکام متناسب با شرایط زمانی و مکانی وجود دارد.

رهبری با اشاره به این رونمایی ذکر کرد: این رونمایی 27 آبان‌ماه از ساعت 9:30 صبح در سالن شیخ مفید حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) برگزار می‌شود.

مدیر کتابخانه 13 آبان افزود: سید حمیدرضا میرعظیمی، مدرس حوزه و دانشگاه، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، عضو انجمن حکمت و فلسفه و عضو انجمن عرفان و ایران است.

انتهای پیام/2462/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول