اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاکی:

اقتصاد مقاومتى اصل راهبردی نظام است

امام جمعه کاکی گفت: سیاست‏هاى اقتصاد مقاومتى اصل راهبردی امروز نظام است.

اقتصاد مقاومتى اصل راهبردی نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه کاکی با تأکید به رعایت تقوای الهی با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگرى حضرت امام خمینى(ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون در سال 1343 هجری شمسی، اظهار داشت: کاپیتولاسیون؛ امضاى سند بردگى ایران بود.

وی تصریح کرد: اهداف آمریکایی‌ها در تحمیل قرارداد ننگین کاپیتولاسیون تحقیر ملت ایران؛ اسکان مستشاران، کارشناسان، کارمندان فنى و ادارى و دیگر اتباع آمریکا در ایران؛ قبضه‏‌ کردن بازار ایران؛ واداشتن مقامات ایران به نگهبانى از اتباع آمریکا و ایجاد یک روحیه وابستگى برترى‏‌جویى در برابر رقیبان بود.

امام جمعه کاکی اضافه کرد: امام خمینى(ره) نطق تاریخى خود را در اعتراض به این قانون ننگین با این جملات آغاز کرد که عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت، عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند.

محمدی یادآور شد: ایمان داشته باشیم که پیشرفت علم و اقتصاد و ضرورت آمادگى دولت براى اجراى سیاست‏هاى اقتصاد مقاومتى یک اصل راهبردی امروز نظام است.

وی عنوان کرد: تشکیل جنبش ضد تحریم در داخل و خارج از کشور را در دستورکار قرار دادیم و آن را عملیاتی می‌کنیم.

محمدی افزود: گفت‌وگوهاى هسته‏‌اى پیش‏رو، شاید یکى از حساس‏ترین دوره‏ها باشد؛ بر این مبنا باید تلاش شود تا بنایى از رهگذر این گفت‌وگوها ایجاد شود که نه‏ تنها خدشه‏‌اى به منافع ملى وارد نشود، بلکه امنیت ملى و منافع ملى به‏ طور حداکثرى تأمین و تضمین گردد.

خطیب جمعه کاکی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید  محمدحسین فهمیده، دانش‏آموز بسیجى 13 ساله و گرامیداشت روز نوجوان‏ و روز بسیج دانش‏آموزى‏، بسیج دانش‌آموزی را بال دوم نظام آموزشی یعنی پرورش و ایجاد تعهد در دانش‌آموزان دانست و متذکر شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 550 هزار نفر از دانش‏آموزان به دفعات مکرر به جبهه‏‌ها اعزام شدند که بیش از 36 هزار نفر شهید و مفقودالأثر، 2 هزار و 853 نفر جانباز و 2 هزار و 433 نفر آزاده تقدیم دفاع از انقلاب اسلامى و کشور عزیزمان ایران کردند.

وی تصریح کرد: امروز نیز پیشگامان بسیج موفق هستند و موجب زینت مدارس شده‌اند.

امام جمعه شهر کاکی از بی‌توجهی مسئولان نسبت به بیمارستان زینبیه شهر خورموج انتقاد کرد و ابراز داشت: کم‌توجهی مسئولان به بیمارستان زینبیه (س) خورموج تنها مختص به این بیمارستان در شهرستان دشتی است.

انتهای پیام/66005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول