اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گردهمایی رؤسای مراکز و ادارات فنی و حرفه‎ای سمنان مطرح شد

ارتقای قابلیت‎های منابع انسانی از راهبردهای اساسی حماسه اقتصادی است

در گردهمایی رؤسای مراکز و ادارات فنی و حرفه‎ای سمنان مطرح شد که ارتقای قابلیت‎های منابع انسانی از راهبردهای اساسی حماسه اقتصادی است.

ارتقای قابلیت‎های منابع انسانی از راهبردهای اساسی حماسه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان، ‌دومین گردهمایی رؤسای مراکز و ادارات آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان در سال جاری با هدف تبیین نظام جامع تدبیر و امید در حوزه آموزش‎های فنی و حرفه‎ای برگزار شد.

ابراهیم محمودی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان در این گردهمایی اظهار داشت: توانمندسازی و ارتقای قابلیت‎های منابع انسانی از راهبردهای اساسی حماسه اقتصادی است و این مهم در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید با اندیشه‎ای اعتدالی و با استفاده از راهبردهای افزایش سطح حمایت، صیانت و رفاه اجتماعی، توانمندسازی و ارتقای قابلیت‎های منابع انسانی، نیل به اشتغال کامل، تقویت فرهنگ و روح تعاون و گسترش تعاونی‎ها، به دنبال انجام مأموریت‎های اصلی خود است و در این میان توانمندسازی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه با تکیه بر مشاغل خانگی و تعاونی‎ها و نیز تلاش برای ارتقای کمی و کیفی آموزش‎های مهارتی و کارآفرینی به عنوان اهداف راهبردی برنامه مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان گفت: آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی افراد، از جمله رسالت‎های آموزش فنی و حرفه‎ای در سطح کشور و استان سمنان است که این امر خود باعث ایجاد اشتغال پایدار در سطح جامعه خواهد شد.

محمودی توجه به نیاز بازار کار و برگزاری کیفی دوره‎های آموزشی را یکی از ضروریات تحقق اهداف سازمانی برشمرد و اضافه کرد: ارائه آموزش حرفه‎های اشباع شده تنها به لحاظ کمی تعهدات را محقق می‎کند و نمی‎تواند تأمین کننده نیاز بازار کار باشد. 

وی بیان کرد: در بازدیدهای دوره‎ای از مراکز آموزش سطح فنی و حرفه‎ای استان سمنان، به وضوح مشاهده شده است که ارائه آموزش‎های متناسب با پتانسیل‎های منطقه، با توجه به استعدادهای بومی، بسیار موفقیت‎آمیز بوده است، لذا باید ارائه این قبیل آموزش‎ها را به لحاظ کیفی در دستور کار خود قرار دهید.

در ادامه این جلسه، تعهدات و عملکرد مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای سطح استان سمنان با توجه به پتانسیل‎ها و ظرفیت‎ها مناطق استان سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم نیازسنجی بر اساس بازار کار منطقه‎ای و همچنین ارائه آموزش‎های بازار محور تأکید شد.

حمایت بیشتر از بخش غیردولتی در راستای ارائه آموزش‎های مهارتی به اقشار مختلف مردم استان سمنان، اولویت بخشی به آموزش‎های ثابت و رایگان در مراکز دولتی استان سمنان، ارائه آموزش‎های محصول محور در پایگاه‎های روستایی سطح استان سمنان به خصوص در مناطق محروم از جمله مصوبات نخستین گردهمایی رؤسای مراکز و ادارات اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان در سال جاری به شمار می‎آمد.

انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول