اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 7 ماه نخست امسال صورت گرفت

رشد 65 درصدی تحویل نفت گاز به نیروگاه شهید رجایی قزوین

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین گفت: طی هفت ماه سال جاری تحویل سوخت نفت گاز به نیروگاه شهید رجایی قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

رشد 65 درصدی تحویل نفت گاز به نیروگاه شهید رجایی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین عادلی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در هفت ماه ابتدای سال گذشته 186 میلیون لیتر سوخت نفت گاز به نیروگاه شهید رجایی قزوین تحویل داده شد که این میزان با رشد 65 درصدی در مدت مشابه سال جاری به 308 میلیون لیتر رسید.

عادلی افزود: همچنین تحویل نفت کوره به نیروگاه در هفت ماه نخست سال گذشته برابر 717 میلیون و 900 هزار لیتر و در مدت مشابه سال جاری 771 میلیون لیتر بود.

وی ادامه داد: مصرف‌کنندگان عمده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، کارخانجات، معادن، ادارات و واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی متصل به گاز طبیعی هستند و در صورت قطعی گاز، این شرکت باید بتواند با تأمین سوخت جایگزین در بخش فرآورده‌های نفتی، واحدها یا جایگاه‌های مورد نظر را فعال نگه دارد.

این مسئول عنوان کرد: تاکنون ذخیره‌سازی سوخت برای 140 مورد از این واحدها صورت گرفته است؛ به طوری که نفت گاز ذخیره برای مدت هفت روز و نفت کوره برای 15 روز در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

عادلی تصریح کرد: این شرکت در منطقه قزوین یک‌هزار و 920 مشتری عمده دارد که بازدیدهای تخصصی سرویس‌های نفتی از این مشتریان، یک‌هزار و 861 مورد بوده و در این بازدیدها فرآیند مصرف، ذخیره‌سازی و دیگر موارد کنترلی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این در بخش سلامت جایگاه‌های عرضه سوخت تعداد یک‌هزار و 223 مورد بازدید کنترل کیفیت فرآورده‌های نفتی از 74 جایگاه موجود در استان به عمل آمده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین ساماندهی و رنگ‌آمیزی ویژه وانت‌های فعال در خرده‌فروشی جایگاه‌ها را از دیگر اقدامات حوزه متبوع خود عنوان کرد که در ناحیه مرکزی شامل قزوین، البرز، آبیک و نیز شهرستان‌های بویین زهرا، تاکستان و آوج در دست انجام است.

وی گفت: طی هفت ماه امسال در ناحیه مرکزی قزوین 11 میلیون و 745 هزار لیتر نفت سفید توزیع شد که در مدت مشابه سال پیش این میزان 9 میلیون و 640 هزار و 500 لیتر بوده است.

این مسئول اذعان کرد: یکی از دلایل این کاهش 18 درصدی می‌تواند گازکشی به 10 روستای این ناحیه باشد که البته با انجام بررسی‌های لازم چنانچه دلیل این کاهش قصور از سوی فروشنده باشد، موضوع پیگیری می‌شود.

عادلی عنوان کرد: میزان مصرف نفت سفید در شهرستان آوج در هفت ماه سال گذشته چهار میلیون و 206 هزار و 300 لیتر و در مدت مشابه سال جاری سه میلیون و 835 هزار و 600 لیتر بوده است که کاهش 9 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش جذب خریدار این نوع از سوخت در شهرستان تاکستان از 6 میلیون لیتر در هفت ماه نخست سال گذشته به پنج میلیون لیتر در مدت مشابه امسال بیان کرد: در شهرستان بویین زهرا نیز این میزان از یک میلیون و 600 هزار لیتر در سال گذشته به یک میلیون و یک صد هزار لیتر رسیده که نشان‌دهنده کاهش 33 درصدی است.

انتهای پیام/77011/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول