اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمان:

قیمت تخم‌مرغ در کرمان گران‌تر از دیگر استان‌هاست

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: قیمت تخم‌مرغ در کرمان گران‌تر از استان‌های همجوار است.

قیمت تخم‌مرغ در کرمان گران‌تر از دیگر استان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد عابدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: اداره کل صنعت و معدن جنوب کرمان قبل از ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معدن از مرکز استان کرمان جدا شده و مستقل عمل می‌کرد و تنها اداره بازرگانی جنوب استان زیر نظر مرکز کرمان قرار داشت.

وی بیان داشت: اخیرا با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت اداره بازرگانی جنوب کرمان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان واگذار شده است.

عابدی‌نژاد گفت: با توجه به مستقل شدن بازرگانی جنوب از مرکز استان باید برای تامین میوه شب عید مردم این منطقه اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب به ما درخواست کتبی دهد در این صورت دخالت در کارهای آنها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیته تامین میوه شب عید مکلف شد با فراخوان محدود، طی مدت سه روز نسبت به شناسایی و تایید کامل مباشر تامین سیب درختی با شرایط فراخوان اقدام کنند.

عابدی‌نژاد ابراز ‌اشت: یک هزار و 500 تن سیب درختی، 2 هزار و 500 تن پرتقال‌ و 500 تن پرتقال تامسون برای تامین بازار شب عید استان کرمان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا میوه باکیفیت در ایام نوروز در سبد کالای مردم قرار گیرد، افزود: باید بازرسی و نظارت بر کیفیت میوه ایام نوروز زیاد باشد تا میوه باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: نباید اجازه داد افرادی با ارائه میوه‌های بی‌کیفیت به مردم، عملکرد مجموعه را زیر سئوال ببرند.

عابدی‌نژاد همچنین در مورد قیمت تخم‌مرغ در استان کرمان تصریح کرد: قیمت تخم‌مرغ در استان کرمان گران‌تر از استان‌های همجوار است و باید کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه باید شیر فله‌ای باکیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد، عنوان کرد: باید گشت مشترک دامپزشکی‌، مرکز بهداشت و صنف لبنیات برای بازدید از واحدهای فروش شیر فله‌ای شکل گیرد.

رئیس اتحادیه صنف لبنیات و سوپرمارکت‌های استان کرمان اظهار داشت: شیر یک کالای فاسد شدنی است و ما در حال ساماندهی شیرفروشی‌های سطح استان کرمان با اداره کل دامپزشکی هستیم.

مهدی مهدوی عنوان کرد: به دو دلیل مردم تمایل زیادی به تهیه شیر خام دارند، نخست اینکه شیر پاستوریزه درصد کمی چربی دارد و دوم اینکه قیمت آن نسبت به قیمت شیر فله‌ای بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه 25 واحد صنفی در استان کرمان با مجوز دارای دستگاه شیر سردکن هستند، گفت: شیر باید در یخچال نگهداری شود، زیرا اگر خارج از یخچال باشد، مواد اصلی خود را از دست می‌دهد.

در ادامه این جلسه رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های سیرجان، شهربابک و بردسیر گزارشی از قیمت کالاها، کمبودها و مشکلات شهرستان‌های خود ارائه کردند.

انتهای پیام/80018/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول