اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد و کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد

تولید سالانه بیش از 7 هزار تخم مرغ در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد و کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش از هفت هزار تحم‌مرغ در استان سیستان و بلوچستان تولید می‌شود.

تولید سالانه بیش از 7 هزار تخم مرغ در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، رضا نجفی اظهار داشت: تخم‌مرغ به دلیل دارا بودن پروتئین و آنتی اکسیدان‌های مفید به عنوان یک غذای کامل برای سلامتی انسان آنقدر اهمیت دارد که از سوی سازمان‌های جهانی هر سال 17 مهر روز جهانی تخم‌مرغ اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان دارای چهار واحد مرغ تخم‌گذار به ظرفیت 460 هزار قطعه با تولید هفت هزار تن تخم مرغ است، افزود: از این تعداد واحد مرغ تخم‌گذار فعال، دو واحد از محل تسهیلات طرح توسعه در سال جاری در شهرستان نیمروز احداث و راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه مصرف تخم‌مرغ در دنیا 20 کیلو، در کشور 10 کیلو و در استان 5 کیلوگرم است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان متذکر شد: در سال جاری 6 واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 460 هزار قطعه از محل طرح توسعه در شهرستان‌های سراوان و زاهدان در حال ساخت است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها 6 هزار و 500 تن به تولید تخم مرغ استان اضافه می‌شود و کل تولید تخم مرغ استان به 13 هزار و 500 تن ارتقاء پیدا خواهد کرد که جوابگوی مصرف سرانه استان خواهد شد.

نجفی در پایان یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح توسعه 195 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات برای احداث 8 واحد مرغ تخم‌گذار مصوب شده است.

انتهای پیام/75005/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول