اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عرضه مستقیم تخم مرغ در روز جهانی تخم مرغ در اردبیل

عبد‌ایمانی: سرانه مصرف تخم مرغ در اردبیل 11 کیلوگرم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سرانه مصرف تخم مرغ مردم استان اردبیل در سال تقریباً 11 کیلوگرم است.

عبد‌ایمانی: سرانه مصرف تخم مرغ در اردبیل 11 کیلوگرم است

عادل عبد‌ایمانی در گرامیداشت روز جهانی تخم مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آگاهی از ارزش غذایی تخم مرغ مصرف آن را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل 26 واحد مرغ تخمگذار در حال فعالیت بوده و برای تامین نیاز تخم مرغ استان تلاش می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: با توجه به اینکه سرانه مصرف استان اردبیل در سال هم اکنون تقریبا 11 کیلوگرم است، کل نیاز استان اردبیل 13 هزار و 500 تن برآورد می‌شود.

عبد‌ایمانی گفت: تخم مرغ یکی از معدود غذاهای طبیعی است که نیاز‌های بدن را به طور متعادل تامین می‌کند.

این مسئول تصریح کرد:‌ البته ویژگی‌های خاص تخم مرغ و وجه تمایز آن با سایر مواد غذایی ترکیب کامل پروتئینی آن می‌باشد که دارای تمام اسید آمینه‌های ضروری و لازم برای بدن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: امروزه ثابت شده است که مزایا و نقش تخم مرغ در سلامتی بدن به قدری قابل توجه است که نباید آن را از رژیم غذایی حذف کرد.

عبد‌ایمانی افزود:‌ نقش تخم مرغ در تکامل مغز جنین و نوزاد و جلوگیری از کوری و آلزایمر متداول در کهنسالی و تقویت در سیستم عصبی و حافظه و کمک به سلامتی قلب و عروق بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: تمامی ویتامین‌های محلول در چربی و  70 الی 80 درصد ویتامین‌های محلول در آب در زرده تخم مرغ وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: طبق یافته‌های تحقیقاتی چربی تخم مرغ از نوع غیر‌اشباع است که کلسترول آن تاثیری در افزایش کلسترول خون انسان ندارد و باید با اطلاع‌رسانی به موقع و واقعی فرهنگ مصرف بهینه از این نعمت الهی را در جامعه ترویج داد.

عبد‌ایمانی گفت: برای تامین این ماده ارزشمند سازمان تمامی سعی و تلاش خود را به کار بسته و همیشه پشتیبانی خود را از تولید‌کنندگان تخم مرغ اعلام کرده است.

وی اظهار ‌امیدواری کرد روزی برسد که فرهنگ استفاده از تخم مرغ موجبات تندرستی و سلامت جامعه را فراهم کرده و مصرف آن افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: امسال با دستور مقام عالی وزارت ستاد سیاست‌گذاری روز جهانی تخم مرغ در وزارت متبوعه تشکیل یافت که به تبع آن این سازمان جلسات کاری و هماهنگی‌های لازم را انجام داد که خوشبختانه موفقیت‌های درخور توجهی به دست آمد.

عبد‌ایمانی این توفیقات را برشمرد و یادآور شد: با همکاری اتحادیه تعاونی مرغداران استان اردبیل و شرکت تعاونی مرغ تخمگذار آتیه‌سازان سبلان اردبیل به صورت نمادین به تعدادی از دستگاه‌های دولتی و مهد کودک به صورت رایگان برای صرف صبحانه برای هر نفر از آنان یک تخم مرغ اهدا کرد.

همچنین به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در برخی از میادین شهر اردبیل توزیع مستقیم تخم مرغ به قیمت 4 هزار تومان به همت جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان اردبیل در حال انجام است که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها خرید خود را به صورت مستقیم و بلاواسطه انجام دهند.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول