اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی بهترین محل ورود ترکیه به بازارهای آسیای میانه است

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم گسترش تعاملات اقتصادی ایران و ترکیه گفت: آذربایجان غربی بهترین محل ورود ترکیه به بازارهای آسیای میانه است.

آذربایجان غربی بهترین محل ورود ترکیه به بازارهای آسیای میانه است

حسین دبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به  دیدار مشترک با سرکنسول جدید ترکیه، اظهار داشت: گسترش تعاملات اقتصادی ایران و ترکیه از ارکان مهم روابط میان دو کشور همسایه است.

وی با اعلام اینکه گسترش تعاملات اقتصادی ایران و ترکیه از اهمیت ویژه‌ای برای طرفین برخوردار است، گفت: در ملاقات‌ها و دیدارهای مشترک دو طرف، همواره بر توسعه این مناسبات تأکید شده است.

دبیری با اشاره بر گسترش روابط آذربایجان غربی به عنوان استان هم‌‌مرز ایران با ترکیه، تصریح کرد: آذربایجان غربی با پنج استان شرقی ترکیه هم‌مرز است که از اهمیت بالایی برای ایران، کشورهای خاورمیانه و ترکیه برخوردار است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی، این شهر را دروازه ایران به اروپا عنوان و تصریح کرد: علاوه بر این آذربایجان غربی می‌تواند بهترین محل ورود ترکیه به بازارهای آسیای میانه باشد.

وی بر لزوم گسترش تعاملات بیش از پیش طرفین تأکید کرد و افزود: مسئولان و مقامات استانی باید با افزایش تعاملات دو طرف در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده گام بردارند.

دبیری نزدیکی فرهنگی و دینی ایران و ترکیه را عامل مهمی در گسترش روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک عنوان کرد و این روابط را در راستای دستیابی به سیاست‌های طرفین ضروری دانست و افزود: به منظور بهبود و توسعه روابط با کشورهای منطقه و جهان باید موانع برقراری ارتباطات گسترده میان ترکیه با آذربایجان غربی از میان برداشته شود.

انتهای پیام/61001/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول