اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد:

32 میلیارد تومان برای احداث 15 کتابخانه در استان یزد نیاز است

مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد با اشاره به نیاز ضروری استان یزد به حداقل 15 کتابخانه گفت: برای احداث این تعداد کتابخانه حداقل 32 میلیارد تومان نیاز است.

32 میلیارد تومان برای احداث 15 کتابخانه در استان یزد نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی دست افشان، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه استان یزد، خیران بسیاری دارد که پیش از این در زمینه‌های مدرسه‌سازی و احداث ساختمان‌ها و مراکز درمانی، امتحان پس داده‌اند، اظهار داشت: احداث کتابخانه در استان یزد نیز به حضور و مشارکت خیران کتابخانه‌ساز به شدت نیازمند است.

وی افزود: استان یزد طی سال‌های اخیر توسعه یافته اما متاسفانه این توسعه یافتگی متوازن نبوده و در بسیاری از نقاط استان، با فقر فضاها و امکانات فرهنگی از جمله کتابخانه مواجه هستیم.

دست افشان بیان کرد: مشکلات این نقاط نیز به درستی اطلاع‌رسانی نشده و بسیاری از خیران نیک اندیش، از نیازهای این مناطق بی‌اطلاع هستند که لازم در این زمینه اصحاب رسانه وارد عمل شوند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه استان یزد در زمینه کتابخانه مشکل حادی نسبت به سایر استان‌ها ندارد اما با توجه به پیشینه فرهنگی یزد و کسب موفقیت‌های علمی در این استان، کتابخانه‌های موجود هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی، در شأن این استان نیست.

مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد بیان کرد: در حال حاضر اولویت در زمینه احداث کتابخانه در استان یزد، احداث پایگاه‌های کتابخوانی و دسترسی سهل‌الوصول به کتابخانه‌هاست.

وی تصریح کرد: در این راستا با انجام کار کارشناسی و نیازسنجی مناطق مختلف استان یزد، این استان حداقل به 15 کتابخانه نیاز دارد که هفت مورد آن نیاز ضروری شهرستان یزد است.

دست افشان با بیان اینکه بر اساس نیازسنجی، نیاز به احداث کتابخانه در مناطقی همچون شهرک‌های جدیدالاحداث نظیر مهرآوران، رزمندگان و بلوار مدرس ضروری است، خاطرنشان کرد: در مناطقی که انبوه سازی انجام شده، وجود کتابخانه نادیده گرفته شده و لازم است در آنجا به احداث کتابخانه پرداخته شود.

وی هشت کتابخانه دیگر را نیز نیاز شهرستان‌های استان یزد اعلام کرد و افزود: برخی شهرستان‌ها از امکانات خوبی برخوردارند اما برخی دیگر از لحاظ کتابخانه از حداقل امکانات بهره‌مند هستند.

دست افشان با بیان اینکه برای احداث این کتابخانه‌ها به عنوان نیاز حداقلی استان یزد، به 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: تخصیص این اعتبار از عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد خارج است و لازم است خیران کتابخانه‌ساز وارد عمل شوند.

مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد با بیان اینکه قبل از احداث کتابخانه، زمین نیاز اصلی‌تر و ضروری‌تر محسوب می‌شود، تصریح کرد: در مناطقی که نیازسنجی صورت گرفته است، زمین مناسب در اختیار نداریم و خیرانی که هزینه احداث و تجهیز را می‌پردازند، معطل زمین هستند.

وی تاکید کرد: البته رایزنی‌هایی با سازمان مسکن و شهرسازی برای تخصیص زمین صورت گرفته اما دردسرهای اداری آن بسیار است و در این زمینه نیز نیازمند همراهی و همدلی خیران استان هستیم.

دست‌ افشان اظهار امیدواری کرد: برای 15 کتابخانه مورد نیاز، 15 قطعه زمین در مناطق نیازسنجی شده، توسط خیران به نهاد کتابخانه‌ها واگذار شود تا کار ساخت و تجهیز این کتابخانه‌ها توسط سایر خیران استان آغاز شود.

وی بازسازی کتابخانه‌های قدیمی را یکی دیگر از نیازهای استان یزد در زمینه کتابخانه‌ها دانست و افزود: تخریب و بازسازی کتابخانه‌های قدیمی که سند افتخار استان یزد محسوب می‌شوند نیز هزینه‌هایی دارد که از عهده دولت خارج است و خیران باید در این زمینه همراهی کنند.

دست افشان بیان کرد: شماره حساب 2034039391 بانک تجارت شعبه امام حسین (ع) یزد، متعلق به مجمع خیران کتابخانه‌ساز است و امیدواریم شاهد حضور خیران در امر خداپسندانه کتابخانه‌سازی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم تجلیل خیران کتابخانه ساز استان یزد خبر داد و اظهار داشت: مراسمی در روز پنج‌شنبه، 9 آبان‌ماه در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار می‌شود که در آن از 30 خیر کتابخانه‌ساز استان یزد از جمله مرحوم وزیری تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/2464/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول