اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج گیلان خبر داد

رقابت 200 شطرنج‌باز در جام دریای رشت

رئیس هیئت شطرنج گیلان از برگزاری رقابت‌های شطرنج «جام دریا» با حضور 200 شطرنج‌باز کشور از 29 آبان جاری در مرکز این استان خبر داد.

رقابت 200 شطرنج‌باز در جام دریای رشت

کیومرث بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری مسابقات شطرنج جام دریا، اظهار کرد: این مسابقات روز چهارشنبه 29 آبان جاری تا پنجم آذر امسال در شهر رشت و به میزبانی هیئت شطرنج گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رقابت‌ها 200 نفر بازیکن شطرنج کشور شرکت می‌کنند، افزود: مسابقات شطرنج جام دریا ویژه بازیکنان با ریتینگ زیر 2100 و بدون ریتینگ است و بازیکنان برای کسب درجه بین‌المللی در این مسابقات با هم رقابت می‌کنند.

رئیس هیئت شطرنج گیلان، با اشاره به اینکه این مسابقات سومین دوره رقابت‌های شطرنج جام دریا «ریتد» است، تصریح کرد: این رقابت‌ها به روش سوئیسی و در 9 دور برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه ریتینگ بین‌المللی در این مسابقات محاسبه می‌شود، آخرین مهلت ثبت نام را یک روز قبل از مسابقه  ذکر کرد و گفت: به دلیل محدودیت در تعداد شرکت کنندگان، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام کنند.

بیات، مقررات فدراسیون جهانی شطرنج را حاکم بر مسابقات مذکور دانست و خاطرنشان کرد: رده‌بندی طبق مجموع امتیازات کسب شده توسط هر بازیکن در پایان مسابقات تعیین می‌شود.

*فعالیت 800 شطرنج‌باز در گیلان

وی، شطرنج گیلان را دارای افراد مستعد خواند و یادآور شد:

هیئت شطرنج گیلان بازیکنان جوان و زیادی را در عرصه شطرنج کشور و استاد بزرگی تربیت کرده است.

این مسئول، تعداد بازیکنان هیئت شطرنج گیلان را بر اساس آمار 800 نفر عنوان کرد و متذکر شد: 260 نفر از بازیکنان درجه بین‌المللی دارند.

*کمبود فضای آموزشی عمده‌ترین مشکل هیئت شطرنج گیلان

وی، کمبود فضای آموزشی را از عمده‌ترین مشکل هیئت شطرنج گیلان ذکر کرد و یادآور شد: فضای کنونی هیئت شطرنج گیلان مربوط به 20 سال پیش است و پاسخگوی نیاز امروز نیست.

بیات، خاطرنشان کرد: با فضای کنونی هیئت شطرنج گیلان نمی‌توانیم پاسخگوی بازیکنان و اسکان خانواده‌های آنها در زمان برگزاری مسابقات باشیم.

وی، خواستار توجه مسئولان استان نسبت به فضای آموزشی هیئت شطرنج گیلان شد.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول