اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز تا 29 مهرماه

شطرنج‌بازان قمی در جام مهر با حریفان رقابت می‌کنند

شطرنج‌بازان مستعد قمی از امروز در تلاش برای کسب عناوین اول تا سوم مسابقات شطرنج قهرمانی جام مهر با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

شطرنج‌بازان قمی در جام مهر با حریفان رقابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یکی از نقاط قوت فدراسیون شطرنج کشورمان در مقایسه با دیگر فدراسیون‌های فعال در ورزش کشور این است که در مناسبت‌های مختلف سال اقدام به برگزاری رقابت در رده‌های سنی مختلف می‌کند تا این رشته ورزشی همچنان یکی از ورزش‌های موفق در کشور و نماینده شایسته ایران در میادین مهم برون مرزی باشد.

در طول سال به بهانه‌ها و مناسبت‌های مختلف شاهد برگزاری رقابت‌های شطرنج در کشور هستیم و بهترین‌های این رشته ورزشی در رده‌های سنی مختلف گردهم آمده و برای کسب عناوین برتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، رقابتی که شایسته‌ها را برای عضویت در تیم‌های ملی به منظور اعزام‌های برون مرزی بیشتر معرفی می‌کند.

اکنون یکی از رقابت‌هایی که طبق تقویم فدراسیون شطرنج کشورمان قرار است از امروز برگزار شود، مسابقاتی با عنوان «ریتد جام مهر» ویژه ریتینگ‌ 2100 و پایین‌تر است که از امروز سه‌شنبه بیست و سوم تا روز دوشنبه بیست و نهم مهر‌ماه برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از سوی فدراسیون شطرنج این دوره از رقابت‌ها در سالن مسابقات فدراسیون شطرنج برگزار می‌شود در حالی که مقررات فدراسیون جهانی شطرنج حاکم بر مسابقات است و جدول این پیکارها به فدراسیون جهانی نیز ارسال خواهد شد.

شطرنج‌بازان مدعی کسب عنوان در حالی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که این مسابقات در 9 دور به روش سوئیسی برگزار می‌شود، ضمن اینکه زمان بازی 90 دقیقه به اضافه 30 ثانیه پاداش به ازای هر حرکت برای هر بازیکن از نخستین حرکت در نظر گرفته شده است.

همچنین رده‌بندی نهایی این دوره از پیکارها براساس مجموع امتیازات کسب شده هر بازیکن در پایان مسابقات تعیین خواهد شد و چنانچه دو یا چند بازیکن امتیازات یکسان کسب کرده باشند برای تعیین رتبه آن‌ها از روش شکستن امتیاز به ترتیب اولویت استفاده می‌شود.

این در حالی است که جوایز نفیسی برای برترین‌های این رقابت‌ها پیش‌بینی شده است و بر این اساس به نفر اول و قهرمان این دوره از مسابقات هفت میلیون ریال جایزه نقدی تقدیم خواهد شد، ضمن اینکه نفر دوم مبلغ پنج میلیون ریال و نفرات سوم تا پنجم به ترتیب سه، دو و یک میلیون ریال جایزه خواهند گرفت.

همچنین در صورتی که نفرات شرکت‌کننده بالاتر از 100 نفر باشند به ازای هر 10 نفر یک نفر به تعداد جایزه‌گیرندگان از رده ششم به بعد اضافه خواهد شد.

در نهایت اینکه ارائه شماره عضویت معتبر در سیستم جامع فدراسیون شطرنج برای ثبت‌نام اجباری است و شرکت‌کنندگان باید کارت بیمه ورزشی برای حضور در این رقابت‌ها به همراه داشته باشند تا در پایان شش روز رقابت برترین‌ها معرفی شوند.

انتهای پیام‌/78002/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول